۰ نفر

رکورد تولید گندم شکسته شد

۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۴۹
کد خبر: 139561
رکورد تولید گندم شکسته شد

وزیر جهاد کشاورزی از رکوردشکنی تولید گندم و افزایش دو برابری تولید این محصول استراتژیک در سال‌جاری خبر داد و گفت: تاکنون ۶۰۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت کردیم اما بیش از این به کشاورزان بدهکاریم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمود حجتی در سفر یک روزه خود به استان قزوین اعلام کرد: در سال ۱۳۹۲ حدود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم به ارزش۴۰۰۰ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری کردیم، در سال‌جاری تاکنون۶۰۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت کردیم اما بیش از این به کشاورزان بدهکاریم و این نشان‌دهنده افزایش دو برابری تولید گندم در کشور است.

حجتی با اشاره به بیمه کشاورزی اظهار کرد: در این رابطه مطالبات کشاورزان پرداخت شده و رقم محدودی باقی‌مانده است.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در این بازدید با بیان اینکه شهرستان تاکستان و بوئین‌زهرا شرایط بسیاری خوبی برای کشاورزی دارد، اظهار کرد: در حال حاضر کشاورزان این منطقه حدود ۲۰۰ تن در هکتار گوجه‌فرنگی برداشت می‌کنند که این رقم بسیار مطلوب است.

طهماسبی تصریح کرد: امیدواریم این محصولات با کیفیت سر سفره ایرانی‌ها بیاید و از طرفی خواستار حمایت مسئولان از تولید بذر هیبریدی که یک حرکت دانش بنیان است، هستیم.

حجتی همچنین در بازدید از یک مزرعه نمونه کشت بذر هیبریدی در روستای جعفرآباد شهرستان تاکستان با بیان اینکه امیدواریم مشکلات حوزه کشاورزی با همکاری و هم‌فکری مسئولان برطرف شود، اظهار کرد: داربستی کردن باغات انگور محصولات را سه برابر می‌کند.

وی افزود: سال گذشته ۶۰۰۰ هکتار از باغات منطقه تاکستان داربستی شدند که امیدواریم با همکاری مسئولان منطقه این آمار افزایش پیدا کند.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشت جالیز کشور تمام مراحل کشت محصول از جمله نشاء‌کاری، تولید بذر و آبیاری به صورت مدرن انجام می‌شود اما باید بحث بازاریابی محصولات تولید شده نیز در نظر گرفته شود.

حجتی تصریح کرد: نمی‌توانیم میلیون‌ها تن میوه در یک فصل تولید کنیم و انتظار تازه‌خوری آن را داشته باشیم درواقع باید به فکر توسعه صنایع تبدیلی و سرمایه‌گذاری در این عرصه باشیم.

وی با اشاره به یک شرکت کشاورزی موفق در ایجاد صنایع تبدیلی گفت: یک شرکت به کمک حساب سپرده ارزی توانسته است صنایع مورد نیاز خود را تأمین کند؛ این مجموعه سال گذشته ۳۸ میلیون دلار صادرات داشته و با ۴۰۰۰ کشاورز قرارداد خرید گوجه‌فرنگی قبل از نشاءکاری امضاء کرده است.

در این بازدید از پنج تولیدکننده برتر و کشاورز نمونه تقدیر شد.