۰ نفر

مصرف ماهی کاهش یافت

افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار

۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۹
کد خبر: 136635
افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی بیان اینکه قیمت مرغ ۳۰۰ تومان نسبت به روز گذشته گران‌تر شده است، گفت: قیمت تخم مرغ نیز نسبت به هفته اخیر ۵۰۰ تومان افزایش داشته است.

مهدی یوسف خانی از افزایش ۳۰۰ تومانی قیمت مرغ نسبت به روز  گذشته در بازار خبر داد و اظهار داشت: نرخ مرغ آماده طبخ در حال حاضر در مراکز خرده فروشی ۷۹۰۰ تومان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی قیمت هر کیلو گرم مرغ را در میدان بهمن و درب کشتارگاه ۷۳۰۰ اعلام و اضافه کرد: همچنین هر کیلوگرم مرغ به قیمت ۷۴۰۰ تومان درب واحدهای صنفی توزیع می شود؛ ضمن اینکه قیمت مرغ زنده ۵۴۰۰ است.

یوسف خانی درباره دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار گفت: گرمی هوا یکی از دلایل این امر است ضمن اینکه میزان تولید در حال حاضر مقداری کم شده و تولیدکنندگان از توزیع به موقع این کالا به کشتارگاه ها خودداری می کنند و همین امر سبب گران شدن آن می شود.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی پیش بینی کرد: قیمت مرغ تا پایان مرداد ماه بین ۷۵۰۰ تا ۷۹۰۰ خواهد ماند و از این میزان پایین‌تر نمی‌آید.

یوسف خانی با بیان اینکه مصرف ماهی نیز در حال حاضر پایین است، افزود: بنابراین قیمت انواع ماهی در بازار هیچ گونه تغییری نداشته است.

وی همچنین از افزایش قیمت تخم مرغ طی یک هفته اخیر در بازار خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ با ۵۰۰ تومان افزایش به ۴ هزار تا ۴۵۰۰ تومان رسیده ضمن اینکه نرخ هر شانه از این محصول در حال حاضر ۹ هزار تومان است.