۰ نفر

اقدامات شرکت فرآورده‌های لبنی رامک از اولین روزهای شیوع کرونا در کشور

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۲۱
کد خبر: 440146
 اقدامات شرکت فرآورده‌های لبنی رامک از اولین روزهای شیوع کرونا در کشور

دکتر حجازی معاون بازاریابی و فروش شرکت فرآورده‌های لبنی رامک در مصاحبه‌ای در مورد اقدامات این مجموعه در زمان شیوع ویروس کرونا سخن گفت. شرکت رامک با هدف رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی، برنامه‌ای جامع و همه جانبه را در حوزه‌های مختلف طراحی کرده است.

این روزها که همه با ویروس کرونا درگیر هستند، هر مجموعه و شرکتی در تلاش است تا راهکارهایی برای مقابله با این ویروس ارائه کند. شرکت رامک نیز در این مدت در تلاش بوده تا برنامه‌ای جامع و همه جانبه در حوزه‌های مختلف طراحی کند و قدمی در این راه بردارد.

اقدامات رامک در دوران کرونا

با شیوع کرونا به دلیل ارتباط مستقیم مواد غذایی با سلامت مردم، حساسیت‌ها در این بخش افزایش یافته و برنامه‌های اساسی توسط شرکت رامک در این حوزه طرح ریزی و اجرا شد. در گام نخست، پروژه ضدعفونی کردن و مه پاشی مستمر کلیه سالن‌های اداری، تولید و شعب توزیع، به همراه قراردادن مواد ضدعفونی کننده، ماسک‌های محافظ و دستکش‌های یکبار مصرف در دسترس تمامی پرسنل خانواده بزرگ رامک در اولویت اجرا قرار گرفت.

قرار دادن دستگاه بادی اسکنر در تمامی ورودی‌های کارخانه و شعب توزیع، در کنار راه اندازی تونل‌های ضدعفونی کننده در کلیه ورودی‌ها، بخش دیگری از اقدامات پیشگیرانه در مقابله با خطرات احتمالی ویروس کرونا در رامک بوده است. تدوین، طراحی و اطلاع رسانی‌های لازم در خصوص پروتکل‌های بهداشتی، بخش مهم دیگری از این رویکرد  بود، که با هماهنگی‌ها و سرعت عمل تیم‌های داخلی رامک، به صورت کامل و به سرعت اجرا شد.

آنگونه که دکتر حجازی بیان کرده است، بر اساس اقدامات فوق، از اسفند 98 تا به امروز حدود 600 میلیون تومان، برای رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در شرکت فراورده‌های لبنی رامک هزینه شده است. شرکت رامک علاوه بر رعایت این استانداردها، گواهینامه‌های جدیدتری در حوزه کنترل کیفیت و سلامت غذا نیز اخذ کرده است.

اقدامات رامک در راستای مسئولیت اجتماعی در دوران کرونا

رامک در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و با توجه به شرایط فعلی و تاکید ویژه ارگان‌های نظارتی به ماندن تمامی شهروندان در خانه، با هدف تشویق هموطنان به این موضوع، طرحی خلاقانه و سرگرم کننده را در فضای مجازی پیاده سازی کرد. تیم بازاریابی رامک، جشنواره بزرگ خونه بمونی با لبخند را در دو بخش سرگرمی‌های خونه بمونی و پنیرپیتزای مخصوص بردن برگزار کرد. رویکرد رامک در هر دو بخش این جشنواره، ترغیب کلیه هموطنان عزیز به بهره برداری مناسب و حداکثری از فرصت در خانه ماندن و همراهی با جمع گرم و صمیمی خانواده‌ها در این ایام بود.

 جشنواره بزرگ خونه بمونی با لبخند در دو بخش سرگرمی‌های خونه بمونی و پنیرپیتزای مخصوص بردن، با هدف ترغیب کلیه هموطنان عزیز به بهره برداری مناسب و حداکثری از فرصت در خانه ماندن و همراهی با جمع گرم و صمیمی خانواده‌ها در این ایام برگزار شد.

در هر دو بخش، از مخاطبان دعوت می‌شد که از سرگرمی‌های خود و خانواده در دوران قرنطینه خانگی یا پختن پیتزا در کنار خانواده‌شان، عکس و فیلم تهیه کرده و با قرار دادن آن در شبکه‌های اجتماعی، سایرین را به ماندن در خانه تشویق کنند. همانطور که پیش بینی می‌شد، این بخش با استقبالی چشمگیر و غیر قابل پیش بینی مواجه شد و در طی تنها 20 روز، بیش از۸000 محتوای تصویری با هشتگ خونه بمونی و مخصوص بردن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که از حیث استقبال مخاطبان، در زمره موفق ترین پویش‌های اجرا شده تا به امروز است.

باید گفت که اقدامات رامک با فعالیت‌های خیرخواهانه نیز همراه بوده است. در ایام کرونا علاوه بر اهدای دو دستگاه تنفس مصنوعی به مبلغ 355 میلیون تومان، 20 میلیون تومان کارت هدیه نیز برای پرسنل محترم بیمارستان علی اصغر شیراز، که یکی از مراکز کنترل ویروس کرونا در این شهر بود، توسط این مجموعه اختصاص یافت.

لازم به ذکر است که شرکت رامک در این دوران، نه تنها هیچ تعدیل نیرویی نداشته بلکه با همکاری سازمان کار و امور اجتماعی استان فارس و خیریه حکمت، اقدامات لازم در خصوص تهیه محصولات لبنی در سبد معیشتی اهدایی به کارگران عزیز بیکار شده در این ایام را با مبلغ نزدیک به 50 میلیون تومان انجام داده است.

شرکت فراورده‌های لبنی رامک عضو هلدینگ و گروه صنعتی و بازرگانی دلتا است و اولین تولیدات خود را در سال 1374 به سفره مصرف کنندگان عزیز ایرانی رساند. این مجموعه درحال حاضر نزدیک به 2 هزار نفر نیرو داشته که در این شرکت مشغول به فعالیت  می باشند.

رامک در سال‌های گذشته موفق شده که همواره صادرات  گسترده‌ای را به کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله قطر، کویت، عراق، امارات و کشورهای حوزه سی آی اس از جمله ارمنستان، تاجیکستان، گرجستان ، افغانستان و پاکستان داشته باشد و جایگاه ویژه‌ای را برای کشور عزیزمان و برند ملی رامک در سطح منطقه ایجاد کند.

علاقه مندان برای خواندن گزارش کامل می‌توانند به لینک این گزارش و یا سایت bit.ly/3cDbTG5 مراجعه کنند.