۰ نفر

تعمیر موبایل‌تان را به هرکسی نسپارید

۹ دی ۱۳۹۷، ۶:۴۷
کد خبر: 325484
تعمیر موبایل‌تان را به هرکسی نسپارید

باید همیشه برای تعمیر گوشی موبایل‌تان به دنبال فردی باشید که باتجربه، حرفه‌ای و کاملا قابل اعتماد باشد، در غیر این‌صورت ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری به گوشی شما وارد شود.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، این روزها گوشی موبایل جزو لاینفک زندگی ما شده و متاسفانه خیلی از ما بدون آن انگار چیزی گم کرده‌ایم و تمرکز کافی برای فعالیت روزمره نداریم؛ از همین جمله، اهمیت تعمیرات موبایل برای ما مشخص می‌شود؛ چرا که آن‌قدر همه چیز گران شده که دیگر جرأت رفتن به سمت خرید گوشی موبایل جدید در کمتر کسی دیده می‌شود؛ پس بهترین راه تعمیرات موبایل است.

پیشگیری بهتر از درمان

برای اجتناب از تعمیرات موبایل چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

یکی از مهمترین قطعات گوشی‌ که معمولا نیاز به تعمیرات دارد، باتری گوشی است. برای طولانی‌ترشدن عمر باتری گوشی خود و بی‌نیازی از تعمیرات گوشی، می‌توانید موارد زیر را تا حد ممکن رعایت کنید:  

١- از کابل شارژ بی‌کیفیت و غیر استاندارد استفاده نکنید.

٢- از آداپتور و شارژ غیر اصلی استفاده نکنید تا نیازی به تعمیرات موبایل نداشته باشید.

٣- لازم نیست گوشی تلفن همراه خود را به مدت طولانی به شارژ بزنید، به‌خصوص وقتی شارژش تکمیل شد.

٤- بلوتوث و وای‌فای خود را تنها هنگام نیاز روشن کنید و در سایر موارد خاموش نگه‌ دارید. روشن‌بودن دایمی بلوتوث، هم موجب مصرف شارژ و کاهش عمر باتری و در نتیجه نیاز به تعمیرات موبایل می‌شود و هم از لحاظ امنیت اطلاعات و مصرف اینترنت به نفع شما نیست.

٥- اگر از اینترنت فقط برای ارسال متن استفاده می‌کنید، نیازی به فعالسازی ٣G و ٤G ندارید. خسیس باشید!

٦- نور صفحه نمایش‌تان را در داخل اتاق کم کنید و از نور موجود در اتاق استفاده کنید. هر چه کمتر باتری گوشی مصرف کنید، امکان احتیاج به تعمیرات موبایل کمتر می‌شود.

٧- گوشی موبایل را  ترجیحا روی سطوح خنک با دمای پایین‌تر قرار دهید. گرم‌شدن گوشی پدیده‌ای کاملا فیزیکی است و راه حل‌های فیزیکی می‌تواند به شما کمک کند که کمتر به تعمیرات موبایل فکر کنید.

٨- برای مدت طولانی از گوشی خود استفاده نکنید.

٩- از تلفن همراه در زمان شارژ استفاده نکنید.

١٠- برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های فعال زیادی را در پس‌زمینه نداشته باشید.

١١- صفحه نمایش‌تان را زیاد و طولانی‌مدت روشن نگذارید.

١٢- از قاب‌ها یا کاورهای غیر رسانا که عموما از جنس پلاستیک است، استفاده نکنید.

تعمیرات موبایل کار ساده‌ای نیست!

برخلاف تصور خیلی‌ها، تعمیر گوشی موبایل کار ساده‌ای نیست و نیاز به دقت، حوصله و مهارت بالایی دارد. برای تعمیر گوشی موبایل‌تان به دنبال فردی باشید که باتجربه، حرفه‌ای و کاملا قابل اعتماد باشد، در غیر این‌صورت ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری به گوشی شما وارد شود، اما چطور تعمیرکار باتجربه و حرفه‌ای برای تعمیر موبایل پیدا کنیم؟

امنیت مهمترین مسأله است

 پیشنهاد می‌کنیم برای تعمیرات موبایل حتما از جاهای معتبر استفاده کنید. شاید بدترین گزینه برای تعمیرات موبایل اشخاص گمنام  و غیر قابل ردگیری‌ای هستند که گوشی شما را با خودشان می‌برند. نمونه‌های سوءاستفاده از اطلاعات موجود در گوشی‌های موبایل هر روزه در اخبار و شبکه‌های اجتماعی عنوان می‌شود و این امر باید ما را نسبت به این‌که گوشی‌مان را برای تعمیر به چه کسی می‌سپاریم، حساس‌تر کند. اما در تعمیر موبایل در محل، می‌توانید بالای سر متخصصی که موبایل شما را تعمیر می‌کند، باشید و ببینید که چه قطعاتی عوض می‌شود.

تعمیرات موبایل را به دست هر کسی ندهید!

اگر تعمیر گوشی خود را به دست فردی کم‌تجربه یا غیرحرفه‌ای بسپارید، اعتماد کردن به او هم سخت می‌شود و ریسک‌های زیادی را متحمل می‌شوید؛ مانند:  

١- پرداخت هزینه بیشتر و اضافه

٢- ریسک آسیب وارد شدن به دیگر قطعات گوشی

٣- امکان بکارگیری قطعات بی‌کیفیت

٤- امکان خراب‌شدن مجدد گوشی بعد از مدت‌زمانی کوتاه

٥- امکان تعویض قطعات اصلی گوشی با قطعات دست دوم

٦- امکان سوءاستفاده از اطلاعات شخصی

تعمیر موبایل جلوی چشم شما!

اما تصور کنید که با یک راه حل ساده، ‌تمام این مشکلات قابل حل باشد؛ تعمیر موبایل خود را به تعمیرکاران معتبر بسپارید. استفاده از این خدمات مزیت‌های متعددی دارد که شاید مهمترینش این باشد که تمام مراحل تعمیرات در حضور خودتان انجام می‌دهند و دیگر نباید نگران سوءاستفاده‌های احتمالی باشید؛ صرفه‌جویی در زمان، اطمینان از قیمت و کیفیت تعمیر، نیاز نبودن به صرف هزینه اضافه برای حمل‌ونقل یا مراجعه به فروشگاه‌ها از دیگر مزیت‌های تعمیرات گوشی در محل است.