۰ نفر

هویت مسروقه هر انگلیسی؛ فقط 10پوند

۵ دی ۱۳۹۷، ۲۳:۱۱
کد خبر: 324829
هویت مسروقه هر انگلیسی؛ فقط 10پوند

اطلاعات مسروقه هر یک از شهروندان انگلیسی به قیمت تنها 10پوند در فضای مجازی به فروش می‌رسد و این مساله موجب نگرانی کارشناسان امنیتی شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، هکرها بعد از سرقت اطلاعات هویتی و شخصی انگلیسی ها، داده های مربوط به هر فرد را به بهای نازل تنها 10 پوند در بخش تاریک و زیرزمینی وب به فروش می رسانند.

این مساله موجب افزایش مشکلاتی همچون کلاهبرداری های آنلاین و برخی جنایات دیگر شده است و بی اعتمادی به خدمات مختلف دنیای مجازی را افزایش داده است.

محققان امنیتی می گویند اطلاعات مذکور به طور گسترده در فضای مجازی داد و ستد می شود و تنها در سال 2018 داده های صدها میلیون نفر در سراسر جهان به همین شیوه مورد سواستفاده قرار گرفته است. هک شدن شرکت های بزرگی مانند بریتیش ایرویز، هتل های ماریوت و حتی فیس بوک باعث شده نشت اطلاعات خصوصی به فضای مجازی باز هم بیشتر شود.

بخش اریک وب که این اطلاعات در انجا خرید و فروش می شود تنها از طریق نرم افزارهای خاصی قابل دسترس است و خلافکاران از همین طریق برای خرید و فروش اطلاعات اقدام می کنند. اطلاعات خصوصی کاربران معمولا شامل نام و نام خانوادگی، ادرس، شغل، تاریخ تولید و حتی برخی اطلاعات بسیار حساس تر مانند شماره تامین اجتماعی فرد است.