۰ نفر

درآمدزایی اپ استور دوبرابر گوگل پلی است

۱ دی ۱۳۹۷، ۲۲:۰۵
کد خبر: 323734
درآمدزایی اپ استور دوبرابر گوگل پلی است

اپ استور شرکت اپل به طور تاریخی برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان بیشتر از گوگل پلی درآمد زایی داشته است، اما حالا این اختلاف رکوردشکن شده است.

به گزارش تک کرانچ، بررسی ها نشان می دهد اپ استور از نظر درآمدزایی، میزان خریدهای درون برنامه ای، اشتراک خدمات هزینه بر و غیره شرایط بهتری دارد. اما گزارش جدید موسسه سنسور تاور نشان می دهد اپ استور در سالی که گذشت با ثبت درآمد ۱۶۴ میلیون دلاری برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان دو برابر گوگل پلی درآمد برای این افراد به ارمغان آورده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بر همین اساس ۱۶۴ ناشر برنامه های مختلف در اپ استور توانسته اند در یک سال گذشته درآمدی بیش از یک میلیون دلار کسب کنند. اما تنها ۸۸ ناشر اپلیکیشن های گوناگون در گوگل پلی به چنین موفقیتی نائل شده اند.

اپ استور در امریکا در سال ۲۰۱۷ توانست درآمد ۱۴۳ میلیون دلاری را برای ناشران اپلیکیشن ها به ارمغان آورد. اما این رقم با رشد ۱۵ درصدی در سال ۲۰۱۸ به ۱۶۴ میلیون دلار رسید. در مقابل درآمدزایی گوگل پلی برای ناشران از ۷۱ به ۸۸ میلیون دلار افزایش یافته است.

در این میان مهم ترین منبع درآمد برنامه نویسان هر دو سیستم عامل بازی های ویدئویی بوده است. در سال ۲۰۱۸ از مجموع ۱۶۴ برنامه برتر اپ استور، ۵۴ برنامه بازی های ویدئویی بوده اند و برترین بازی این مجموعه به نام Marvel Strike درآمدی ۱۵ میلیون دلاری به ارمغان آورد. در مورد گوگل هم ۶۵ درصد اپلیکیشن های درآمدزای برتر را بازی های ویدئویی تشکیل می دهند.