۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

هشدار نسبت به یک کلاهبرداری‌ پیامکی جدید!

۳۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۹
کد خبر: 323360
هشدار نسبت به یک کلاهبرداری‌ پیامکی جدید!

چند سالی است که افراد سودجو و فرصت طلب در موقعیت، شرایط و مناسبت‌های متفاوت اقدام به ارسال پیامک‌های گمراه‌کننده می‌کنند و تقاضای دریافت مبالغی با عناوینی گوناگون را دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین؛ این پیام‌ها اغلب اوقات به شکلی جذاب و اغواکننده طراحی می‌شود. به عنوان مثال؛ برنده شدن در قرعه کشی بانک و تقاضای تحویل جایزه و دریافت مبلغی از طریق پیامک در ازای آن. در مواردی هم مشاهده می‌شود افرادی خود را به عنوان مستمند و مستحق معرفی کرده و تقاضای کمک مالی از طعمه خود دارند. عده‌ای هم به طرق مختلف در پی دریافت اطلاعات حساب بانکی اشخاص هستند.

کلاهبرداری‌ پیامکی

متاسفانه بسیاری از مردم به علت حسن اعتماد یا طمع بی‌مورد در دام آن‌ها گرفتار شده و مبالغ زیادی را از دست می‌دهند. این رویه به رغم وجود برخی نهادهای ناظر هنوز هم در جریان است و همه روزه راه‌های جدیدتری برای اجرای آن خلق و ابداع می‌شود!

نکته ای که لازم به ذکر اینکه همه بانک‌ها و اپراتورهای تلفن همراه برندگان قرعه کشی خود را از طریق سایت‌های معتبر اعلام ‌می‌کنند و هرگز برای دریافت هدایای در نظر گرفته شده، نیازی به اخذ وجه و ارائه اطلاعات حساب نیست.

در نهایت توصیه می‌شود افراد هشدار‌های پلیس را نسبت به این شکل از کلاهبرداری جدی گرفته و در صورت مشاهده چنین مواردی که تعداد آن‌ها کم هم نیست به پلیس فتا مراجعه و آن را گزارش کنند.

کلاهبرداری‌ پیامکی

کلاهبرداری‌ پیامکی