۰ نفر

اقتصادآنلاین در طول ۱۰ماهه اخبر بررسی کرد؛

تبلت چقدر گران شد؟

۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵
کد خبر: 322967
تبلت چقدر گران شد؟

چند سالی است در کنار تلفن همراه و لپ‌تاپ، تبلت‌ها هم مورد استفاده بسیاری از مردم قرار گرفته‌اند. طی ماه‌های اخیر افت‌وخیز نرخ ارز بر قیمت این کالای پرمصرف، تاثیر گذاشته و باعث افزایش نجومی قیمت آن شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، تبلت‌ها نوعی از رایانه قابل حمل هستند که دارای سیستم عامل موبایل و به جای استفاده از موس و کیبورد، دارای صفحه لمسی قابل حرکت می‌باشند. تبلت‌ها سیار هستند، به راحتی جابه‌جا می‌شوند، نرم افزارهای متعددی بر روی آن‌ها قابل اجرا است. از بازى هاى مختلف گرفته تا امکان تبادل اطلاعات در شبکه‌های اجتماعى پرمخاطب. همه این عوامل موجب شده تا مردم زیادی به سمت این وسیله خوش‌دست و پرکاربرد سوق پیدا کنند. اما اکنون با توجه به نوسانات نرخ دلار و تاثیر آن بر قیمت این کالا بسیاری از طرفداران دست از علاقه خود کشیده و قیمت آن‌ها را جعلی می‌دانند.

به طور مثال تبلت‌ لنوو حدود کم‌تر از یک سال گذشته قیمتی حدود 300هزارتا 1میلیون تومان را به خود می‌دید، اما امروز نرخ آن تقریبا دو تا سه برابر شده و تا 6 میلیون تومان هم افزایش قیمت داشته است، پرداخت این هزینه، برای برندهای نه چندان معروف به نفع جیب مشتریان نیست. این افزایش را به خوبی در نشان‌های تجاری دیگر مانند ایسوس هم می‌توان مشاهده کرد. تبلت‌هایی که تا سال گذشته شاید قیمتی حدود 1میلیون داشت، اکنون با قیمت سه میلیون تومان هم در بازار به فروش می‌رسد.

در جدول زیر می‌توانید به طور مشخص قیمت تبلت‌ها و تفاوت آن‌ را نسبت به یک سال گذشته مشاهده کنید؛

01