۰ نفر

۸۰درصد کاربران رایانه در کشور قشر آسیب‌پذیر هستند

۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۲۸
کد خبر: 318153
۸۰درصد کاربران رایانه در کشور قشر آسیب‌پذیر هستند

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز با اشاره به وجود ۲۳ میلیون کاربر رایانه در کشور گفت: ۸۰ درصد از این کاربران جوانان، نوجوانان و کودکان به عنوان قشر آسیب‌پذیر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، خسرو کردمیهن  ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، با بیان اینکه دشمنان از طریق رسانه اهداف خود را دنبال می‌کنند اظهار داشت: رسانه ابزار مهمی است که دشمن با برنامه‌ریزی و هزینه بسیار کمتری نسبت به جنگ سخت به اهداف خود دست می‌یابد.

وی با بیان اینکه 23 میلیون کاربر رایانه در کشور وجود دارد افزود:  80 درصد کاربران رایانه در کشور قشر آسیب‌پذیر جامعه یعنی جوانان، نوجوانان و کودکان هستند.

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز بیان کرد: آسیب‌پذیرترین نوع تهاجم دشمن، بازی‌های رایانه‌ای است که سنین آسیب‌پذیر جامعه در بر می‌گیرد.

کردمیهن با تاکید بر تقویت بازی‌های رایانه‌ای داخلی و افزایش آگاهی نسبت به آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای خارجی غیر مجاز افزود: بازهای غیرمجاز رایانه‌ای به عنوان یک آسیب برای کشور محسوب می‌شود چرا که در قالب یک بازی رایانه‌ای خط فکر و اعتقاد و تربیت خانوادگی فرزندان نشانه گرفته می‌شود.

وی، تولید بازی‌های رایانه‌ای را از برنامه‌های دشمنان دانست و تصریح کرد:  نازل بودن قیمت بازی‌های غیر مجاز رایانه‌ای در بازار یکی از آفات در جامعه محسوب می‌شود که در این زمینه کپی رایت از بزرگ‌ترین مشکلات می‌توان عنوان کرد.

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز با تاکید بر توجه به فرهنگ سازی در استفاده از بازی‌های رایانه‌ای افزود: بازی‌های رایانه‌ای باید درچارچوب فرهنگ اسلامی ایرانی و انقلابی باشند تا به جامعه هدف شامل کودکان و نوجوانان آسیب وارد نکند.

کردمیهن با بیان اینکه ظرفیت بسیار بالایی در زمینه تولید بازی‌های  رایانه‌ای در کشور وجود دارد تاکید کرد: هر چند در تولید این بازی‌ها اقدامات مهم و موثری انجام شده ولی فاصله ما با دنیا بسیار زیاد است که در این راستا نیاز به تلاش بیشتر است.

وی بر آگاه سازی جامعه هدف نسبت به آسیب‌های بازی‌های رایانه‌های غیرمجاز تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی باید نسبت به آگاه سازی خانواده‌ها و دانش آموزان در زمینه آسیب‌های بازی یارانه‌ای غیر مجاز تلاش کنند.