۰ نفر

آینده می‌تواند شبیه گوشی Huawei Mate 20 proباشد

۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۴
کد خبر: 316812
آینده می‌تواند شبیه گوشی Huawei Mate 20 proباشد

همه ما زمانی که از خطوط تلفن ثابت به شکل گسترده استفاده می‌شد را به یاد می‌آوریم. در آن دوران مهمترین فاکتور در انتخاب یک گوشی تلفن ثابت، رنگ بدنه طبیعی یا سازگاری آن با طراحی داخلی و محیط اتاق بود. اما این روزها داستان بسیار متفاوت شده و صرف اینکه از گوشی‌های تلفن همراه فقط برای مکالمه استفاده کنیم کافی نیست؛ حالا برای ما مهم است که طراحی گوشی چطور باشد و کاربر چگونه می‌تواند از ویژگی‌های پیشرفته و امکانات ویژه‌ای که از دستگاه خود انتظار دارد استفاده کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، در حال حاضر تمام گوشی‌های هوشمند سیستم عامل و امکانات نرم‌افزاری خود را به روز کردند ولی باید قبول کنیم که بیشتر آنها ظاهر و شیوه تعاملی یکسان دارند. اما در این میان Huawei Mate 20 pro با تکیه بر توانایی هوش مصنوعی و ویژگی‌های منحصر به فردی در سیستم عامل خود دارد، می‌تواند نیازهای کاربر را شناسایی و با توجه به طراحی متمایز خود و تعامل بسیار عالی آن با کاربر، خدماتی را ارائه دهد که خیلی از محصولات هم‌رده‌اش در سال‌های آینده به آنها خواهند رسید.

سنسور اثر انگشت مخفی

باید قبول کنیم معایب وجود دکمه هوم بیشتر از مزایای آن است، به همین خاطر شرکت‌های تولیدکننده موبایل به فکر راهی برای کنار گذاشتن این همراه قدیمی گوشی‌های هوشمند افتادند. یکی از قابلیت‌هایی که تا پیش از این مانع حذف دکمه هوم از گوشی می‌شد، یکپارچگی سنسور اثر انگشت دستگاه با آن بود که البته راهکار نه چندان زیبای انتقال این سنسور به پشت دستگاه نیز نتوانست در بلند مدت مورد توجه و اقبال کاربران قرار بگیرد. در سال‌های اخیر ایده‌ای جدید شکل گرفت تا این سنسور به زیر نمایشگر منتقل شود. هم‌زمان با دیگر گوشی‌های پرچم‌دار روز، در Huawei Mate 20 pro نیز این سنسور به زیر نمایشگر منتقل شده و برای استفاده از آن کافی است تا انگشت خود را در محلی که نمایشگر اشاره می‌کند، قرار دهید تا به راحتی وارد محیط نرم‌افزاری گوشی بشوید. در واقع سرعت بسیار بالا و وجود این قابلیت که در زمان استفاده از گوشی تنها یک بار نیاز است تا اثر انگشت‌تان ثبت کنید، باعث می‌شود تجربه کاربری بسیار لذت‌بخش و ساده‌ای در کار با این سبک جدید از صفحه گشایی داشته باشید. آینده اسمارت‌فون‌ها ساخت گوشی‌های بدون دکمه است و حذف دکمه Home و جای‌دادن سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر قدمی مثبت به این سمت است.

WhatsApp Image 2018-11-22 at 13.35.33

گشت و گذار در گوشی تنها با سوایپ کردن

سوایپ کردن یا کشیدن انگشت روی صفحه گوشی در جهت‌های مختلف، راهکار آینده‌ تعامل با رابط کاربری در گوشی‌های هوشمند خواهد بود. این راهکار می‌تواند باعث افزایش هر چه بیشتر سرعت کار با گوشی و القای حس تجربه دلپذیرتری باشد. شرکت هواوی با استفاده از تکنولوژی Full View در Huawei Mate 20 pro بستری را فراهم کرده تا بتوان به بهترین شکل ممکن از سوایپ کردن استفاده کرد. در این تکنولوژی با حذف نوار پایینی نمایشگر برای جابجا شدن بین منوها، تنها از ژست‌های حرکتی و سوایپ برای حرکت بین قسمت‌های مختلف دستگاه استفاده می‌شود و این کار باعث آزاد شدن هر چه بیشتر فضا برای نمایش حجم بیشتری از محتوای مفید به کاربر می‌شود. علاوه بر این کاربران می‌توانند به شیوه‌ای بصری‌ و طبیعی‌تر با دستگاه خود تعامل کنند. برای مثال با کشیدن انگشت از پایین به بالا در هر بخشی از گوشی به صفحه Home برگردید  و اگر در این حالت پس از کشیدن انگشت از پایین به بالا، کمی بیشتر مکث کنید می‌توانید وارد رابط مالتی تسکینگ شده و پس از آن با کشیدن انگشت خود در داخل منو به هر دو حاشیه تصویر، به محیط قبلی که در آن قرار داشتید بازگردید. قابلیت‌های سوایپ در Huawei Mate 20 pro به نحوی تنظیم شده که برای هر دو گروه افراد چپ دست و راست دست مناسب باشند. برای مثال در حالت قبلی هر دو سمت حاشیه نمایشگر می‌توانند در بازگشت به منوی قبلی به کمک شما بیایند و در موردی دیگر می‌توانید از هر دو گوشه چپ و راست پایین نمایشگر و کشیدن آن به وسط صفحه نیز برای دسترسی به دستیار هوشمند گوگل استفاده کنید و محدودیتی از این بابت وجود نخواهد داشت.

WhatsApp Image 2018-11-22 at 13.35.56

شارژ گوشی دیگران بدون نیاز به کابل

تمام شدن شارژ دستگاه در موقعیتی حساس شاید بدترین اتفاقی باشد که در برخورد با تکنولوژی روز با آن روبرو هستیم. با وجود پیشرفت‌های گسترده در حوزه موبایل و فناوری‌های همراه، بخش باتری نسبت به سایر قسمت‌ها پیشرفت چشم‌گیری نداشته‌ است در Huawei Mate 20 pro  قابلیتی بسیار جذاب و نوآورانه با نام Reverse Wireless Charging تعبیه شده‌است که برای اولین بار به گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد بدون نیاز به کابل، شارژ دستگاه را به دیگر دستگاه‌ها انتقال دهد. در این حالت تنها کافی است دو گوشی را به صورت پشت به پشت به هم نزدیک کنید و در منوی گوشی گزینه شارژ بی‌سیم معکوس را فعال کنید؛ خواهید دید که فرآیند شارژ به سرعت شروع می‌شود البته در نظر بگیرید که این قابلیت تنها برای دستگاه‌هایی که توانایی شارژ بی‌سیم توسط فناوری Qi را دارند در دسترس خواهد بود.