۰ نفر

فشار آمریکا به کانادا برای عدم همکاری با هواوی

۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۰۵
کد خبر: 307608
فشار آمریکا به کانادا برای عدم همکاری با هواوی

دو تن از نمایندگان کنگره آمریکا که هر دو از منتقدان تند سیاست های چین هستند، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا را به عدم همکاری با شرکت چینی هواوی تشویق کرده اند.

به گزارش انگجت، دو تن از نمایندگان کنگره آمریکا که هر دو از منتقدان تند سیاست های چین هستند، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا را به عدم همکاری با شرکت چینی هواوی تشویق کرده اند. این افراد از ترودو خواسته اند تا جلوی مشارکت هواوی را در طراحی شبکه مخابراتی نسل پنجم کانادا بگیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کانادا از مدتی قبل طراحی و اجرای زیرساخت های مخابراتی نسل پنجم تلفن همراه را آغاز کرده و قرار است شرکت چینی هواوی نیز در این زمینه با شرکت های فناوری کانادایی همکاری کند، اما مارک وارنر سناتور دموکرات و مارکو روبیو سناتور جمهوری خواه از ایالت های ویزجینیا و فلوریدا نسبت به استفاده از تولیدات هواوی در شبکه نسل پنجم مخابراتی کانادا هشدار داده اند.

آنان معتقدند این همکاری امنیت شبکه های مخابراتی آمریکا را به خطر می اندازد. مقامات سیاسی آمریکا بارها هواوی و زد تی ای چین را به جاسوسی سایبری و جمع آوری اطلاعات حیاتی از زیرساخت های این کشور متهم کرده اند. در مقابل چینی ها نیز اتهامات یادشده را به طور جدی تکذیب کرده اند.

پیش از این استرالیا هم اعلام کرده بود مانع از استفاده از تراشه ها و سخت افزارهای مخابراتی چین در شبکه های نسل پنجم تلفن همراه خود خواهد شد، زیرا در این صورت از حفظ امنیت و حریم شخصی شهروندان خود مطمئن نخواهد بود.هواوی بزرگترین شرکت تولیدکننده تجهیزات مخابراتی جهان این اقدام استرالیا را ناشی از اغراض سیاسی دانسته و از آن انتقاد کرده است.