۰ نفر

برای اولین بار در تاریخ؛

سهم مرورگر مایکروسافت به زیر ۱۰درصد کاهش یافت

۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۲۲:۲۳
کد خبر: 306184
سهم مرورگر مایکروسافت به زیر ۱۰درصد کاهش یافت

برای اولین بار در تاریخ سهم مرورگر اینترنتی مایکروسافت در دنیای مجازی به زیر ۱۰ درصد کاهش یافت. این در حالی است که این مرورگر زمانی حاکم مطلق عرصه وب بود.

به گزارش کامپیوترورلد، یافته های موسسه نت اپلیکیشن نشان می دهد مرورگر اینترنتیInternet Explorer (IE) ماه گذشته توسط ۹.۹۴ درصد کاربران وب مورد استفاده بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، ۸۳ درصد از این افراد از IE ۱۱ که آخرین نسخه عرضه شده از مرورگر ۲۳ ساله مایکروسافت است، استفاده می کنند. مرورگر IE ۱۱ بر روی ویندوزهای ۷ و ۱۰ مورد استفاده قرار گرفته است.

نکته قابل تامل اینکه مرورگر جدیدتر مایکروسافت موسوم به Edge که مرورگر پیش فرض ویندوز ۱۰ است نیز محبوبیت زیادی ندارد و تعداد کل کاربران این مرورگر و مرورگر IE در مجموع در ماه اکتبر به ۱۴ درصد رسیده که نسبت به ماه سپتامبر ۱.۱ درصد کاهش نشان می دهد. این کاهش در ۱۸ سال گذشته بی سابقه بوده است.

پیش بینی می شود تعداد کل کاربران این دو مرورگر تا جولای سال ۲۰۱۹ به زیر ۱۰ درصد سقوط کند. در این بررسی مرورگر کروم با کسب سهم ۶۶.۳ درصدی از کل کاربران وب رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

پیش بینی می شود این رقم تا ژانویه سال ۲۰۲۰ به ۷۵ درصد افزایش یابد. رتبه دوم نیز با سهم ۹.۶ درصدی متعلق به مرورگر فایرفاکس است.