۰ نفر

آغاز به کار استارتاپی نوظهور در صنعت بیمه/ صنعت بیمه، الکترونیکی خواهد شد؟

۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۴۷
کد خبر: 304064
آغاز به کار استارتاپی نوظهور در صنعت بیمه/ صنعت بیمه، الکترونیکی خواهد شد؟

مدیرعامل و بنیان‌گذار این مرکز مشاوره بیمه "اَزکی" ضمن تاکید بر ضرورت الکترونیک شدن هرچه بیشتر این صنعت در کشور آن ‌را صنعتی بسیار آینده دار توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، تیم لطیف، بنیان‌گذار و مدیرعامل مرکز مشاوره و انتخاب آنلاین بیمه "اَزکی" با بیان اینکه با مشاهده پیشرفت شرکت‌های مشاوره‌ای بیمه در آلمان به فکر تاسیس این مجموعه در ایران افتاد، گفت: سرمایه اولیه این شرکت حدود چندمیلیون یورو است که 20 درصد آن توسط سرمایه‌گذاران آلمانی و 80درصد آن‌را سرمایه‌گذاران داخلی تامین کرده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که ایده انتخاب نام "اَزکی" برای این مجموعه از کجا آمده‌ است؟ ادامه داد: ما بسیار بر روی اسم این مجموعه فکر کردیم و در نهایت این نام را انتخاب کردیم، به این دلیل که در ذهن همه بماند که از چه کسی؟ یا از کی؟ بیمه‌ات را گرفتی و در عین حال  برای خرید این دامین هزینه‌ زیادی هم کردیم زیرا تنها استارتاپ با آدرس چهارحرفی است.

او اضافه کرد: در تحقیقات خود متوجه شدیم حدود 80درصد مردم ایران تفا,ت پوشش‌های بیمه‌ای مختلف را نمی‌دانند و 90درصد مردم هم به طور سنتی از نماینده بیمه، بیمه را تهیه می‌کنند.

لطیف با اشاره به این نکته که ساختار بیمه در ایران  به گونه‌ایست که با وجود حضور 40هزار بیمه‌گر مردم فقط با تعداد محدودی قرارداد می‌بندد افزود: هر کدام از این بیمه‌ها خود را بهترین معرفی می‌کنند و تلاش ما این است که یک مشاوره تخصصی و بی طرف به مردم ارائه دهیم.

وی در خصوص همکاری این مرکز مشاوره بیمه با بیمه مرکزی گفت: امتیاز بزرگ ما این است که با همه بیمه‌ها از جمله بیمه مرکزی ارتباط بسیار نزدیکی داریم و بیمه مرکزی هم از نوآوری و دیجیتالی شدن این صنعت استقبال می‌کند.

لطیف در پاسخ به این پرسش که درحال حاضر هم استارتاپ‌هایی در این عرصه مشغول فعالیت و ارائه مشاوره هستند، خاطرنشان کرد: قرار نیست که دراین صنعت تنها یک بازیگر وجود داشته باشد همانطور که در انگلیس تنها 4استارتاپ 87درصد بازار را به دست گرفته‌اند.

وی ادامه داد: قرار نیست در این عرصه نماینده‌ای از بین برود بلکه تنها مدل کاری آن تغییر خواهد کرد و من مطمئنم کارکنان این حوزه نه کمتر بلکه بیشتر خواهند شد.

بنیان‌گذار این وبسایت ضمن اشاره به کوچک بودن صنعت بیمه در ایران، اظهار کرد: در کشور آلمان با 80میلیون نفر جمعیت حدود 124میلیون قرارداد بیمه عمر وجود دارد، زیرا هر فرد 2یا3قرارداد بیمه عمر دارد و علاوه بر آن به طور منطقی حق سالانه بیمه عمر باید 100هزار تومان باشد که چنین چیزی در کشور ما وجود ندارد.

تیم لطیف در خصوص هدف اصلی این مجموعه گفت: تلاش ما این است که این صنعت به جایی برسد که هرکسی به طور آنلاین مناسب‌ترین بیمه را با توجه به شرایط خودش پیدا کرده و در هر لحظه از شبانه روز که آن ‌را سفارش داد بدون هیچ‌گونه کاغذبازی و صرف وقت بیمه‌نامه‌اش صادر شود.