۰ نفر

شارپ درصدد افزایش تولید پنل‌های اولد

۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۱۸
کد خبر: 290313
شارپ درصدد افزایش تولید پنل‌های اولد

شرکت ژاپنی شارپ نیز درصدد ورود به عرصه تولیدکنندگان پنل‌های اولد است تا بتواند با رقبای قدرتمند خود نظیر سامسونگ به رقابت بپردازد.

به گزارش وب سایت phonearena، از آنجا که سامسونگ هم اکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده نمایشگر و پنل‌های اولد (OLED) در جهان است، بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی نیز درصدد رقابت با این شرکت بزرگ کره‌ای هستند.

به  گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سامسونگ که تاکنون تنها تامین‌کننده پنل و نمایشگرهای اولد برای آیفون‌های شرکت آمریکایی اپل به شمار می‌رفت، حالا به نظر می‌رسد که باید در انتظار رقبای قدرتمند و جدیدی باشد که ممکن است یکه تازی‌اش را در این زمینه به شدت به مخاطره بیاندازد.

به نظر می‌رسد که جایگاه سامسونگ پس از چانه‌زنی‌های اپل بر سر کاهش قیمت تامین پنل‌های اولد و سپس تلاش این شرکت برای جایگزینی سامسونگ با برخی دیگر از رقبایی که حاضر بودند با قیمت پایین‌تری این قطعه را برای اپل تولید کنند، متزلزل شد.

یکی از پررنگ‌ترین و بزرگ‌ترین رقبای سامسونگ در زمینه تولید پنل‌های اولد، همواره شرکت کره‌ای ال جی (LG) بوده است که تلاش‌های بسیاری مبنی بر جایگزین سامسونگ شدن داست و با اپل بر سر تامین بخش اعظمی از پنل‌های اولد به مذاکره و گفت‌وگو نشست تا نتیجه داد.

یکی دیگر از گزینه‌های احتمالی برای جایگزینی سامسونگ، شرکت ژاپنی شارپ بود که حالا قصد دارد با گسترش و توسعه فعالیت‌های خود در زمینه تولید پنل‌های اولد، با شرکت‌های تولیدکننده موبایل و نمایشگر در جهان به موافقت برسد و به افزایش سودآوری و درآمدزایی خود بپردازد.

کاتسواکی نومورا - مدیر ارشد اجرایی شرکت شارپ - در این باره اظهار کرد که این شرکت قصد دارد تولید نمایشگر و پنل‌های با کیفیت از نوع اولد (OLED) خود را به قدری افزایش و توسعه دهد تا بتواند بخش موردنیاز شرکت‌هایی نظیر اپل را تامین کند و به صادرات محصولات خود بپردازد.