۰ نفر

٧ گجت خنک‌کننده برای نابود کردن گرما

۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۶:۲۸
کد خبر: 289490
٧ گجت خنک‌کننده برای نابود کردن گرما

هوای گرم این روزها همه را کلافه کرده است. این تنها مخصوص ایران و شهرهایی مثل تهران و اهواز نیست. زمین در حال گرم شدن است و بسیاری از کشورهای جهان در حال دست و پنجه نرم کردن با گرمای هوا هستند و در این میان هم هر کسی به این فکر می‌کند که چطور می‌تواند با گرما بجنگد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند،  برای باران یک چتر می‌تواند راه حل باشد، اما برای گرما انگار راه حلی نیست!  اما می‌خواهیم اینجا به شما ٧ ابزار را معرفی کنیم که در طول روز و هنگام کار می‌تواند گرما را از شما دور کند و شما را به خلسه ببرد و خنک کند.

 Evapolar evaLight

سیستم‌های خنک‌کننده برای مدت‌زمان کوتاهی وجود داشت و جایگزین مناسبی برای دستگاه‌های تهویه مطبوع بود، زیرا به نصب خاصی نیاز ندارد تا گرما را از بین ببرد، فقط نکته اصلی آنها این است که در دمای بسیار بالا باعث می‌شود هوا دم کند و دیگر هوا مطبوع نباشد.

Evapolar evaLight موثرترین سیستم خنک‌کننده تبخیری است که تاکنون وجود داشته است. این دستگاه خنک‌کننده دما را ٦ درجه سانتیگراد کاهش می‌دهد، یعنی اگر دمای اتاق ٢٨ درجه باشد آن را تبدیل به ٢٢ درجه می‌کند و البته باعث نمی‌شود هوای محیط دم کند. همچنان صدای آن بسیار کم است و مانع از عرق کردن می‌شود.

این دستگاهی کوچک است و باید نزدیک شما باشد تا تاثیرگذار باشد. استفاده از آن هم بسیار آسان است؛ فقط کافی است مخزن آن را از آب پر  و آن را روشن کنید. همچنین این دستگاه صفحه نمایش دارد و می‌تواند درجه هوا را به شما بگوید و شما هم درجه آن را تنظیم کنید؛ حالا می‌توانید از خنک شدن لذت ببرید.

نتیجه‌گیری      بهترین گزینه برای تهویه مطبوع شخصی

 Geizeer

Geizeer یکی دیگر از سیستم‌های خنک‌کننده هوای غیر هواساز است که از یک فن بزرگ PC استفاده می‌کند تا هوا را روی یک یخ ببندد و یک منطقه کوچک را خنک کند.

این دستگاه جعبه کوچکی از چوب است که در بالای آن تعدادی سوراخ کوچک وجود دارد و همین سوراخ‌ها می‌چرخد تا هوای خنک را بیرون بیاورد. نیمه پایین آن دارای یک باتری و فضای قابل شارژ برای یخ‌بستن است. نیمه بالا با آهن‌ربا نگه‌ داشته شده و دارای یک فن است. روی فن هم یک سوییچ برای کم و زیاد کردن سرعت فن وجود دارد که البته هر چه آن را بیشتر می‌کنید، سر و صدای بیشتری هم تولید می‌شود.

این کولری شخصی است که به همین علت شما باید نزدیک آن باشید تا بتوانید احساس خنکی کنید. البته این را هم باید بدانید هوای چهار طرف دستگاه حتی سردتر از یخ است و تنها می‌توانید در روزهای خیلی گرم آن را به خودتان نزدیک کنید. اما اگر هوا کمی خنک‌تر هم باشد تا فاصله‌ای حدود یک متر و نیم تا دو متر می‌توانید آن را از خودتان دور کنید و از خنکی کمتری بهره ببرید.

نتیجه‌گیری  قابل حمل به نظر می‌رسد و شبیه به یک تکه از مبلمان است، اما منطقه کوچکی را خنک می‌کند.

 Techniche evaporative cooling vests and jackets

خنک‌کننده‌های تبخیری تنها برای روی میز نیست، بلکه به‌طور باورنکردنی‌ای به عنوان لباس نیز ساخته شود. Techniche Kewlshirt با استفاده از چیزی که بیش از آب قدرت دارد، شما را حتی در داغ‌ترین روزها خنک کند. عملکرد دستگاه دقیقا همان‌طوری است که انتظارش را دارید. جلیقه را در آب خیس کنید و پارچه مخصوص مانند اسفنج عمل می‌کند. اما داخل جلیقه ضد آب است و شما  را خشک نگه می‌دارد. هوایی که از ژاکت عبور می‌کند، باعث می‌شود آب به آرامی تبخیر و سطح جلیقه خنک شود و شما در آن احساس خنکی می‌کنید. این کاملا در خنک شدن موثر است. شرکت جلیقه‌های خنک‌کننده را به تعدادی از راننده‌های تاکسی در لندن داده بود تا در هوای گرم از آن استفاده کنند.  البته اگر شما بخواهید برای رفت‌وآمدهای روزانه‌تان از آن استفاده کنید، با مشکل مواجه می‌شوید. در پیچ‌وتاب‌های خیابان ممکن است با خارج از آن تماس داشته باشید و خیس شوید. در واقع می‌توان گفت این جلیقه بیشتر برای ورزش‌کردن مناسب است؛ اما به هر حال در داغ‌ترین روزهای سال برای رفت‌وآمد، شاید ارزشش را داشته باشد که شبیه به یک ظرف غذای عرق کرده نشوید.

نتیجه‌گیری   برای فعالیت‌های ورزشی مناسب است اما برای هر چیز دیگری سخت است.

Techniche evaporative cooling wrist wraps

اگر فکر می‌کنید که نمی‌توانید از یک ژاکت تبخیری استفاده کنید، گزینه بعدی که در این مجموعه وجود دارد، مچ‌بندهای خنک‌کننده است. آنها تقریبا از جنس همان ژاکت‌های تبخیری ساخته شده‌اند. آنها را دو دقیقه در آب فرو کنید و روی مچ دست خود ببندید، مچ دست شما را خنک می‌کنند و آن را از طریق جریان خون به کل بدن‌تان پمپاژ می‌کنند، چیزی شبیه به یک دستگاه خنک‌کننده داخلی.

البته که این مچ‌بندها هم مانند جلیقه‌ها ممکن است شما یا وسایل‌تان را خیس کند اما به هر حال می‌توان گفت با توجه به حجم کوچک‌تری که دارد، می‌تواند بهتر باشد. آنها می‌توانند حدود سه ساعت از داغ‌ترین لحظات شما را خنک کنند و برای آنکه دوباره کار کنند باید به آب دسترسی داشته باشید تا دوباره آن را خیس کنید.

نتیجه‌گیری   برای داغ‌ترین لحظات رفت‌وآمد روزانه مفید است.

 Techniche Cool Towel Pro

اگر بخواهید چیزی را در طول یک تمرین یا فعالیت خنک نگه دارید، می‌توانید از یک حوله تبخیری استفاده کنید که البته با دیگر پوشیدنی‌های تبخیری متفاوت است. هنگام خشک کردن برعکس حوله کار می‌کند و به جای آنکه آب را از بدن شما بگیرد، یک لایه آب سرد تازه روی بدن شما می‌گذارد که به راحتی تبخیر می‌شود و شما را خنک می‌کند. این مانند مچ‌بند و جلیقه نیست، بلکه تنها برای خنک‌شدن در میان تمرین ایده‌آل است.

نتیجه‌گیری   برای تمرین مناسب است؛ نه چیز دیگر.

Tie Chilly

اگر خنک‌کننده‌های تبخیری گرما را قطع نکنند، Tie Chilly ممکن است کمک کند، بدون آنکه چیزی را لمس کنید، خنک شوید. این یک قاب گردن است که کار با آن فوق‌العاده ساده است و در طیفی از رنگ‌ها وجود دارد.

در واقع این یک کراوات با یک بسته یخ قابل استفاده مجدد است بدون آنکه شما خیس شوید. هر بار که یخ آن ذوب شد آن را در فریزر بگذارید تا دوباره یخ بزند؛ البته که قطعا این برای نابود‌کردن گرما به کلی به کار نمی‌آید.

این گردنبند چیزی شبیه به یک روسری کوچک است که در اطراف گردن شما در اوایل تابستان می‌تواند مفید باشد و بهتر از آن است که شما با عرق خودتان بسته‌بندی شوید.

نتیجه‌گیری  برای خنک‌شدن سریع عالی است اما شما باید یک فریزر دستی هم همراه داشته باشید.

 Makita Fan Jacket

برای زمان‌هایی که شما در دمای ٣٠ درجه نیاز به پوشیدن ژاکت دارید، یا فقط می‌خواهید یک ژاکت با سیستم خنک‌کننده داخلی داشته باشید Jacket Fan Jack Makita لباسی مناسب برای شماست.

جلیقه softshell برای تمام نقاط مناسب است اما باید به این فکر کنید که ممکن است در تابستان وقتی یک ژاکت به تن دارید و در خیابان راه می‌روید، مردم به شما بخندند یا با تعجب به شما نگاه کنند؛ اما شاید باورتان نشود در تمام مدت پیاده‌روی ژاکتی به تن دارید که وقتی راه می‌روید شما را خنک می‌کند و از داخل به شما باد می‌زند.

این ژاکت با استفاده از باتری‌های قدرتمند Makita کار می‌کند. البته که می‌توان گفت تنها نقطه ضعف آن وزن زیادش است که به دلیل باتری و لوله‌هایی است که در آن به کار رفته است.

نتیجه‌گیری    شگفت‌انگیز اما با وزن زیاد.