۰ نفر

چگونه سرعت کامپیوتر خود را افزایش دهیم؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۵:۴۰
کد خبر: 286912
چگونه سرعت کامپیوتر خود را افزایش دهیم؟

یکی از بدترین اتفاق‌هایی که هنگام کار با رایانه می‌تواند رخ دهد هنگ کردن یا کند شدن آن است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، حتماً به‌عنوان کاربر کامپیوترهای شخصی یا لپ تاپ، بارها برای شما پیش آمده که کامپیوترتان دچار کندی شده و برای دقیقه‌ها و حتی ساعت‌ها به شما اجازه هیچ کاری را نداده است.

هنگ کردن رایانه می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد از مشکل نرم افزاری گرفته تا سنگین شدن هارد به‌دنبال انباشته شدن اطلاعات در طول سال‌های متمادی. اگر شانس بیاورید و هنگ کردن کامپیوترتان به خاطر مشکلات نرم افزاری نباشد، می‌توانید مشکل کندی دستگاه به‌دلیل افزایش اطلاعات هارد را براحتی برطرف کنید.

در این زمینه برنامه‌های مختلفی وجود دارد که به بهینه‌سازی کارایی رایانه شما کمک می‌کند. یکی از این برنامه‌ها lolo System Mechanic است. این برنامه تمام فایل‌های اضافی و بدون استفاده که حتی شما از وجود آنها خبر ندارید را پیدا و از روی سیستم رایانه‌‌تان حذف می‌کند. یکی از قابلیت‌های کاربردی این برنامه توجه به حریم خصوصی کاربرانش است.

به این صورت که این نرم افزار تمام فعالیت‌های جست‌و‌جو در مرورگرتان را ازبین می‌برد. آن‌طور که کاربران این برنامه گزارش داده‌اند استفاده از آن به بالا بردن سرعت و کارایی رایانه کمک قابل توجهی کرده است. این نرم افزار در دو نسخه پولی و رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. هرچند نسخه رایگان آن اصلی‌ترین امکانات را دارد اما دو نسخه‌ پولی آن با نام System Mechanic و System Mechanic Pro در امر بهینه‌سازی سیستم عامل نقش بسیار بسزایی دارد.

این برنامه از طریق سایت www.iolo.com در اختیار کاربران ویندوزی قرار گرفته است. در این زمینه می‌توانید از برنامهPiriform CCleaner هم کمک بگیرید. این برنامه هم می‌تواند با حذف فایل‌های موقت، پاکسازی حافظه‌ کش مرورگر‌ها و از بین بردن کوکی‌های بی‌کاربرد به افزایش سرعت رایانه شما کمک کند. این برنامه هم در دو نسخه رایگان و پولی در اختیار کاربران قرار گرفته است. با مراجعه به www.ccleaner.com می‌توانید آن را بارگذاری  و روی رایانه ویندوزی خود نصب کنید.