۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

دستیار صوتی مایکروسافت جاسوسی می‌کند/ ویندوزها را به‌روز کنید

۲۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۲۰
کد خبر: 278892
دستیار صوتی مایکروسافت جاسوسی می‌کند/ ویندوزها را به‌روز کنید

حفره امنیتی کشف شده در ویندوز ۱۰، دستیار صوتی مایکروسافت را به جاسوسی برای هکرها تبدیل می‌کند.

اقتصادآنلاین - محمد ممتازپور؛ شرکت مک آفی مدعی است که هکرهای می‎‌توانند از این آسیب پذیری برای بازیابی اطلاعات محرمانه، تنظیم مجدد رمز عبور، ورود به سیستم استفاده کنند.

کورتانا، حتی زمانی که ویندوز قفل است، روشن است و به صداها گوش می‌دهد و هکرها از این طریق می توانند از قربانیان جاسوسی کنند. خوشبختانه مایکروسافت به تازگی این باگ را رفع کرد و در صورتی که ویندوز شما به آخرین نسخه‌ آن به روز رسانی شده باشد تهدیدی وجود ندارد. اما اگر هنوز آخرین بسته امنیتی ویندوز 10 را دریافت نکرده اید بهتر است هرچه سریع تر اقدام به بروزرسانی سیستم عامل خود کنید.

کورتانا چیست؟

کورتانا در ویندوز ۱۰ نقش دستیار شخصی را بازی می کند، بعد از اینکه کاربر نسخه ویندوز خود را به جدیدترین نسخه ویندوز مایکروسافت آپدیت کرد می تواند از طریق صدور فرمان صوتی به کورتانا، ایمیل ارسال کند، قرار ملاقات تعیین کند و انجام یکسری از کارهای روزمره را به کورتانا واگذار کند.

نام دستیار مایکروسافت از شخصیت کورتانا از بازی معروف «هیلو» الهام گرفته شده است. کورتانا در این بازی نقش هوش مصنوعی را ایفا می کرد. کورتانا اولین بار با ویندوزفون ۸.۱ پا به دنیای دیجیتالی گذاشت و پس از کسب محبوبیت مایکروسافت بر آن شد تا این دستیار دیجیتالی را به ویندوز ۱۰ نیز اضافه کند.

اپل و گوگل نیز از دیگر شرکت های بزرگ فناوری هستند که با دستیار هوشمند خود به رقابت با مایکروسافت می‌پردازند.