۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌‌‌دهد؛

تلگرام ایکس را دانلود نکنید/ TeleRAT همچنان قربانی می‌گیرد

۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۷
کد خبر: 277620
تلگرام ایکس را دانلود نکنید/ TeleRAT همچنان قربانی می‌گیرد

تبلیغات متنوعی طی دو روز گذشته در برخی کانال های تلگرامی پر مخاطب مبنی بر «عبور از فیلترینگ با تلگرام ایکس» ، منتشر شده که با کلیک روی لینک مورد نظر و دانلود ، دستگاه کاربر آلوده به تروجان می شود.

اقتصادآنلاین - محمد ممتازپور؛ این تروجان TeleRAT نام دارد و حدود دو ماه گذشته توسط مراکز امنیت سایبری کشف شده است که به نظر می رسد کاربران ایرانی تلگرام را مورد هدف قرار داده است.

این بدافزار اطلاعات تلگرامی کاربران از جمله اطلاعات رد و بدل شده و عضویت در کانال ها را رصد  و آن ها را به منبع نامعلومی ارسال می کند.

به نظر می‌رسد با توجه به آمار بالای قربانیان ایرانی TeleRAT، این بدافزار توسط چند ایرانی نوشته شده باشد و تبلیغات گسترده ای که به تازگی در کانال های تلگرامی انتشار یافته ، دال بر این فرضیه دارد.

«تلگرام ایکس»، نسخه‌ای از پیام رسان تلگرام است که از محیط و امکانات متفاوتی نسبت به نسخه اصلی برخوردار است و چند ماهی است که در دسترس عموم قرار دارد. تلگرام ایکس مورد تایید مدیران تلگرام است و اگر از منابع مطمئن دانلود و استفاده شود، فاقد هرگونه تهدید امنیتی است.

شایان ذکر است که تلگرام ایکس، قابلیت دور زدن فیلترینگ را ندارد و بهتر است کاربران مراقب تبلیغات فریبکارانه سودجویان در فضای مجازی باشند.