۰ نفر

یک روزنامه ژاپنی به نقل از منابع آگاه گزارش داد؛

تولید گوشی‌ آیفون در سال جاری میلادی ۲۰درصد کاهش می‌یابد

۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۰۵
کد خبر: 277425
تولید گوشی‌ آیفون در سال جاری میلادی ۲۰درصد کاهش می‌یابد

روزنامه نیکی ژاپن به نقل از منابع آگاه نوشت، انتظار می‌رود تولید گوشی آیفون شرکت اپل آمریکا طی سال جاری ۲۰ درصد کاهش یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، روزنامه اقتصادی نیکی ژاپن به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، انتظار می‌رود تولید گوشی‌های تلفن همراه آیفون توسط شرکت اپل آمریکا در سال 2018 نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش یابد.

این گزارش نشان می‌دهد، اپل به تولید کنندگان قطعات خود اعلام کرده است، تولید قطعات سه مدل جدید آیفون را در نیمه دوم سال 2018 بیست درصد کاهش دهند.

روزنامه ژاپنی به نقل از منابع آگاه نوشت، اپل در زمینه ثبت سفارشات جدید برای مدل‌های تازه معرفی شده به بازار محافظه کارانه عمل می‌کند.

برای سه مدل جدید عرضه شده به بازار، کل ظرفیت برنامه‌ریزی شده برای تولید حداکثر معادل 80 درصد سال گذشته خواهد بود.

انتشار این گزارش باعث شد، تا ارزش سهام خود شرکت اپل 2 درصد و ارزش تولیدکنندکان قطعات این شرکت شامل شرکت‌های AMS و دیالوگ سمی به ترتیب 6 و 4.1 درصد سقوط کند.

جیمز کوردول کارشناس مؤسسه آتلانتیک اکوئیتیز در مصاحبه با رویترز گفت: برای ریشه‌یابی این تصمیم، اپل باید به روند سال گذشته این شرکت و خوش بینی نسبت به فروش گوشی‌های آیفون اشاره کرد که باعث شد تا در نیمه نخست سال جاری شاهد مازاد عرضه گوشی‌های آیفون به بازار باشیم.

سه گوشی جدید آیفون که قرار است تولید آنها کاهش یابد، شامل آیفون X و مدل‌های آیفون 8 است.

کوردول معتقد است، با توجه به اینکه آیفون با ارائه مدل‌های جدید گوشی قیمت آنها را نیز بالا می‌برد، متقاعد کردن مصرف کنندگان برای خرید این گوشی‌ها با توجه به اینکه مدل‌های قبلی آیفون نیز عملکرد مناسبی دارند، کمی سخت خواهد بود.