۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تراشه جدید کوالکام رایانه‌ها را به تلفن همراه تبدیل می‌کند/ بررسی پردازنده Snapdragon850

۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۵
کد خبر: 276778
تراشه جدید کوالکام رایانه‌ها را به تلفن همراه تبدیل می‌کند/ بررسی پردازنده Snapdragon850

شرکت کوالکام از تراشه مبتنی بر ویندوز 10 خود رونمایی کرد که می تواند رایانه ها را مانند گوشی های هوشمند ، همواره آنلاین نگه دارد.

اقتصاد آنلاین - محمد ممتازپور ؛ تراشه Snapdragon 850 نام دارد و نسخه ارتقا یافته تراشه موبایلی  Snapdragon 845 محسوب می شود .

Snapdragon 850 ، می تواند رایانه را همیشه به اینترنت متصل نگه دارد و به محض دریافت پیام جدید یا هر اتقاق تعریف شده دیگری ، کاربر را با خبر کند.

این پردازنده 8 هسته ای می تواند داده ها  را با قدرت 2.95 گیگاهرتز در هر هسته ، پردازش کند که عدد مناسبی برای رایانه های امروزی به حساب می آید.

سازندگان این تراشه مدعی هستند که محصول جدیدشان ، 30 درصد در عملکرد و 20 درصد در عمر باتری نسبت به نسل قبل بهبود یافته است .

از سوی دیگرمایکروسافت اخیرا ویندوز ARM را با Edge نسخه 64 بیتی بروز کرده است که با دریافت این بروزرسانی عملکرد دستگاه های ویندوزی افزایش و مصرف برق کاهش پیدا خواهد کرد و به نظر می رسد با سوار شدن Snapdragon 850 در رایانه های آینده ، شاهد کاهش چشمگیر مصرف باتری در رایانه های قابل حمل باشیم.

 Snapdragon 850 به مودم X20 LTE  مجهز شده است و می تواند از این طریق سرعت دسترسی به اینترنت را نیز تا 20 درصد افزایش دهد. حداکثر سرعت دانلود و آپلود این مودم به ‌ترتیب 1.2 گیگابیت‌ بر ثانیه و ۱۵۰ مگابیت‌ بر ثانیه ذکر شده است.

کوالکام معتفد است که با عرضه این محصول ، شرکایی بیش از هر زمان دیگر خواهد داشت و تولیدکنندگان مطرح لپ تاپ ها به زودی برای خرید این تراشه صف خواهند کشید.

به گفته مسئولان کوالکام، این پردازنده از نیمه دوم سال 2018 و تنها برای رایانه ها ارایه خواهد شد و هیچگاه به گوشی های هوشمند راه نمی یابد.