۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گوگل رقیب اسپاتیفای را معرفی کرد/ یوتیوب ویژه موسیقی آغاز به کار می‌کند

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۳۳
کد خبر: 272611
گوگل رقیب اسپاتیفای را معرفی کرد/ یوتیوب ویژه موسیقی آغاز به کار می‌کند

گوگل خدمات استریم ویژه موسیقی خود را ساعاتی پیش به جهانیان معرفی کرد.

اقتصادآنلاین-محمد ممتازپور؛ این خدمات «یوتیوب موزیک» نام دارد و به نظر می‌رسد بتواند به رقیب سرسختی برای «اسپاتیفای» تبدیل شود.

اشتراک رایگان این سرویس محدودیت‌هایی مانند پخش تبلیغات و پخش موسیقی در پس‌زمینه را خواهد داشت؛ اما اگر حاضر شوید برای هر ماه 10 دلار به حساب آلفابت ( شرکت هولدینگ گوگل) واریز کنید، می‌توانید این محدودیت‌ها را پشت‌سر بگذارید و از شنیدن موسیقی‌های مورد علاقه خود با بهترین کیفیت، لذت ببرید.

البته رقم اشتراک نسخه پریمیوم یوتیوب موزیک، حدود دو برابر گران‌تر از اسپاتیفای است و باید دید کاربران حاضر به پرداخت این هزینه خواهند شد یا کماکان از خدمات اسپاتیفای استفاده خواهند کرد؟

به گفته مدیران گوگل ، کاربرانی که مشترک سرویس‌های YouTube Red و یا Google Play Music هستند،‌ می‌توانند بدون پرداخت هزینه از نسخه پریمیوم یوتیوب موزیک نیز بهره ببرند.

اپلیکیشن این سرویس، برای دستگاه‌های اندرویدی و ios طراحی شده است وبه نظر می‌رسد گوگل با این کار علاوه‌بر اسپاتیفای، سرویس‌ اپل‌موزیک را نیز هدف داده است.

گفتنی است که در حال حاضر اسپاتیفای با 75 میلیون کاربر فعال و اپل موزیک با 50 میلیون کاربر، بازار موسیقی استریم را در اختیار دارند که این ارقام نشان‌دهنده آن است که گوگل برای تصاحب این بازار راه دشواری را پیشرو دارد.

این سرویس از 22 می (اول خرداد) در اختیار کاربران کشورهای آمریکا، استرالیا، نیوزیلند، مکزیک و کره جنوبی قرار می‌گیرد و پس از آن و به مرور زمان برای کاربران سراسر جهان ارایه خواهد شد.