۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گوگل در کمین تصاحب بازار سیستم عامل رایانه‌ها/ پشتیبانی کروم از برنامه‌های لینوکسی

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۲۱
کد خبر: 271476
گوگل در کمین تصاحب بازار سیستم عامل رایانه‌ها/ پشتیبانی کروم از برنامه‌های لینوکسی

گوگل چند سال پیش از سیستم عامل مبتنی بر رایانه های شخصی رونمایی کرد و تلاش کرد تا آن را به عنوان رقیبی برای ویندوز به بازار جهانی عرضه کند.

اقتصاد آنلاین - محمد ممتازپور؛ این سیستم عامل سبک با همکاری چند برند وارد بازار شد و به دلیل وابستگی بیش از حد به اینترنت ، چندان مورد توجه کاربران قرار نگرفت. اما گوگل دست از سر این سیستم عامل برنداشت و همواره تلاش کرد تا کروم (Chrome OS ) را توسعه دهد تا بلکه مورد توجه مردم سراسر جهان قرار گیرد .

عدم پشتبانی از برنامه های گرافیکی مثل فوتوشاپ از جمله معایب این سیستم عامل به شمار می رفت که باعث شد چندان در دل کاربران جای نگیرد .

اما به تازگی غول جستجوی دنیا ، از قابلیت پشتیبانی برنامه های لینوکس در  نسخه جدید کروم خبر داد و عنوان کرد که کاربران این سیستم عامل از این پس می توانند علاوه بر نصب اپلیکیشن های اندرویدی ، نرم افزار های مبتنی بر لینوکس را روی دستگاه های کرومیک خود نصب و استفاده کنند .

به گفته مدیران گوگل ، این ویژگی جالب درحال حاضر تنها برای دارندگان دستگاه های «پیکسل بوک» فعال است و به مرورزمان در دسترس کاربران سایر محصولات کرومیک قرار خواهد گرفت .

در حال حاضر این قابلیت به طور آزمایشی در اختیار کاربران قرار دارد و کسانی که مشتاق به استفاده آن هستند می توانند با مراجعه به منابع گوگل اقدام به نسخه آزمایشی این سیستم عامل جدید کنند .

چه کسانی می توانند از کروم استفاده کنند؟

 کروم ، سیستم عاملی است که بر پایه شبکه و خدمات ابری (cloud service) طراحی شده است و به همین دلیل سبک‌تر از سیستم عامل‌های دیگر مثل ویندوز و لینوکس است.

این سیستم عامل از هسته‌ لینوکس استفاده می‌کند و مرورگر کروم ‌روی آن اجرا می‌گردد. بعد از ارائه‌ این سیستم‌عامل که برای نت‌بوک‌های موسوم به Chrome Book در نظر گرفته شده‌ بود، کاربران کمی جذب این سیستم عامل شدند. از عوامل عدم استقبال از Chrome OS می‌توان به جوان بودن پردازش ابری، نوآوری این سیستم‌عامل و وابستگی بیش از حد آن به اینترنت اشاره کرد. با این وجود تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند که شاید گوگل، اندروید را جایگزین Chrome OS نموده و یا اینکه این دو را در هم ادغام نماید که با عرضه‌ نسخه‌ اندرویدی برای Chrome، این احتمال نیز بیشتر مطرح ‌شد.

این سیستم عامل تنها روی دستگاه های مخصوص نصب می‌شود و کاربران ویندوز و لینوکس و مک نمی‌توانند آن را روی دستگاه‌های خود نصب کنند.