۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

محبوب‌ترین پیام رسان‌های داخلی کدامند؟/ رقیبان ایرانی تلگرام چند کاربر دارند؟

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۲۳
کد خبر: 270301
محبوب‌ترین پیام رسان‌های داخلی کدامند؟/ رقیبان ایرانی تلگرام چند کاربر دارند؟

یک هفته از اجرای فیلترینگ تلگرام می گذرد و هنوز آمار رسمی از میزان موفقیت مسدودسازی این پیام رسان محبوب ایرانی ها منتشر نشده است.

اقتصاد آنلاین - محمد ممتازپور؛ طی ماه‌های اخیر پیام رسان‌های ایرانی تمام تلاش خود را کردند تا با وعده و وعیدهای مختلف از ارایه اینترنت رایگان گرفته تا خدمات بانکی ، نظر مردم را به سمت خود بکشانند. اما تا به امروز چند نفر حاضر به نصب پیام رسان‌های بومی‌ شده‌اند؟

به گفته غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس تا به امروز 8 میلیون و 200 هزار پیام رسان داخلی دانلود و نصب شده اند که حدود نیمی‌از آن‌ها (4 میلیون و 500 هزار ) کاربر فعال این اپلیکیشن‌ها هستند .

البته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نظر کاملا متفاوتی دارد و معتقد است که 22 میلیون کاربر حاضر به استفاده از پیام رسان‌های داخلی شده اند . به گفته رسول سرائیان تا به حال 70 درصد مشاهده پست‌های کانال‌های پربازدید کاهش داشته است.  

اما آمارهای فروشگاه‌های نرم افزاری نشان می‌دهد که با توجه به سهم بیش از 40 میلیون کاربری تلگرام از بازار ایران ،پیام رسان‌های بومی‌حداقل تا به امروز نتوانستند آنطور که انتظار می‌رفت، نظر مردم را به سوی خود جلب کنند.

براساس آماری که روی اپلیکیشن کافه بازار درج شده است، هم اکنون پیام رسان‌های بومی‌ توانسته‌اند روی دستگاه‌ هفت میلیون و 500 هزار ایرانی نصب شوند. فروشگاه گوگل (Google play) نیز نشان می‌دهد که 2 میلیون و 250 هزار پیام رسان بومی‌از این منبع دانلود شده اند و بر اساس مجموع این ارقام پیام رسان‌های ایرانی تا به حال توانسته اند حدود 9 میلیون 750 هزار کاربر را به سوی خود بکشانند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که پیام رسان‌های سروش (با 5 میلیون دانلود از کافه بازار و 1 میلیون  دانلود از گوگل پلی)، ایتا (با 1 میلیون  دانلود از کافه بازار و 100هزاردانلود از گوگل پلی) ، گپ( با 500 هزار دانلود از کافه بازار و 500هزار دانلود از گوگل پلی)، آی گپ ( با 200  هزار دانلود از کافه بازار و 100هزار دانلود از گوگل پلی)، ویسپی (با 200 هزار دانلود از کافه بازار و 500هزار دانلود از گوگل پلی)، بیسفون ( با 100 هزار دانلود از کافه بازار و 50هزار دانلود از گوگل پلی) و بله (با 500 هزار دانلود از کافه بازار و 100هزار دانلود از گوگل پلی) به ترتیب رتبه پر اقبال ترین پیام رسان‌های داخلی را به خود اختصاص داده اند.