۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد :

فروش آزادانه VPN در فروشگاه‌ها و مغازه‌های موبایلی/ اختلال در فیلترشکن‌های پرمخاطب

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۱۳
کد خبر: 270000
فروش آزادانه VPN در فروشگاه‌ها و مغازه‌های موبایلی/ اختلال در فیلترشکن‌های پرمخاطب

این روزها همزمان با فیلتر تلگرام بازار فیلترشکن ها و روش های دورزدن فیلترینگ به شدت داغ شده است.

اقتصادآنلاین - محمد ممتازپور؛ اپلیکیشن فروشگاه گوگل (Google play) نیز نشان می دهد که طی روزهای گذشته ، ایرانی ها بیش از هرچیز اقدام به نصب فیلتر شکن ها کرده‌اند.

فروشگاه گوگل این لیست را باتوجه به کشور و منطقه سکونت کاربران طبقه بندی و به کاربران هر کشور اعلام می‌کند که هموطنان آن ها طی 24 ساعت گذشته چه اپلیکیشن هایی را بیشتر دانلود کرده‌اند .

با گشتی در مراکز فروش رایانه و تلفن همراه نیز متوجه می‌شوید که فروشندگان به راحتی با اخذ هزینه نسبتا کمی ، اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای فیلترشکن را روی دستگاه‌های کاربران نصب  کرده و آموزش‌های لازم را به آن می‌دهند.

گزارشات میدانی خبرنگار ما نشان می دهد که فروشندگان 5 هزار تومان بابت نصب هر اپلیکیشن فیلترشکن از مراجعه کنندگان دریافت می کنند که این رقم برای دارندگان گوشی های آیفون بیش از 20 هزار تومان است.نرم افزارهای فیلترشکن رایانه ای نیز بین 15 تا 40 هزار تومان قیمت گذاری شده اند . 

از نرم افزارهای فیلترشکن که بگذریم ، فروش VPN ها توسط ISP  ها به شدت افزایش پیدا کرده است و کاربران می توانند با یک جستجوی اینترنتی ساده و پرداخت 5 هزارتومان حساب کاربری یک ماهه ایجاد کنند و با نصب نرم افزار مخصوص ، بدون محدودیت در فضای مجازی پرسه بزنند.

اما از دیروز برخی از اپلیکیشن‌های فیلترشکن‌های پرکاربر با اختلالاتی مواجه هستند و به نظر می‌رسد بسیاری از آن ها توسط اپراتورها به ویژه اپراتورهای تلفن همراه مسدود شده اند که این کار باعث توجه کاربران به VPN  ها شده است.