۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

صنعت بازی‌های رایانه‌ای ۱۱۰میلیارد دلاری شد/ سرگرمی‌های دیجیتال به کدام سمت می‌روند؟

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۰۲
کد خبر: 268058
صنعت بازی‌های رایانه‌ای ۱۱۰میلیارد دلاری شد/ سرگرمی‌های دیجیتال به کدام سمت می‌روند؟

امروزه بازی‌های رایانه‌ای به چهارمین صنعت درآمدزای جهان تبدیل شده‌اند و براساس آمارهای اعلامی این صنعت ۴۰ ساله توانسته در سال گذشته میلادی بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد را به جیب شرکت‌های بازی سازی در جهان روانه کند.

اقتصادآنلاین - محمد ممتازپور؛ بازی‌های رایانه‌ای یکی از جوان‌ترین صنایع موفق در دنیا محسوب می‌شوند که توانسته از نظر میزان گردش سرمایه گوی سبقت را از صنعت فیلم سازی دنیا برباید.

آلمان، چین و آمریکا از کشورهای پیشرو در ساخت این سرگرمی‌های دیجیتال هستند و آمریکایی‌ها به تنهایی توانسته‌اند، در سال 2017  ، بیش از 36 میلیارد دلار از این صنعت 40 ساله درآمد کسب کنند.

با فناوری‌های ارایه شده در سال‌های اخیر، آینده درخشانی پیش روی این صنعت خواهد بود و بدون شک گستره فعالیت آن  روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

فرید منجم سازنده بازی‌های ویدیویی درباره چشم انداز این صنعت به اقتصادآنلاین گفت: فناوری واقعیت مجازی را می‌توان یکی از بازیگران اصلی صنعت گیم در سال‌های آینده دانست و این فناوری با پیشرفت‌های خیره کننده خود می‌تواند به بازی‌های آینده رنگ و بویی تازه ببخشد.

وی افزود:  در حال حاضر با خبرهایی که از میزان فروش محصولات مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای اعلام می‌شود می‌توان دریافت که این صنعت روز به روز در حال توسعه است و با افزایش جمعیت و گسترش فناوری در جهان، هر روز شاهد بیشتر شدن گیمرها هستیم.

به گفته منجم تلفن‌های هوشمند نیز می‌توانند نقش پررنگی در تولید بازی‌های رایانه‌ای در آینده ایفا کنند و در حال حاضر نیز این دستگاه‌ها به رقیب سرسختی  برای کنسول‌های بازی تبدیل شده اند.

این بازی ساز رایانه‌ای درپاسخ به این سوال که آیا تلفن‌های هوشمند می‌توانند روزی از کنسول‌های بازی سبقت بگیرند؟ گفت: در حال حاضر قدرت پردازشی کنسول‌های بازی بسیار بیشتر از گوشی‌های همراه است و از نظر کیفیت بازی‌ها، کنسول‌ها بسیار جلوتر از گوشی‌های هوشمند در حال حرکتند؛ اما با توجه به جثه کوچک گوشی‌های هوشمند و قابل حمل بودن آن‌ها، مخاطبان بیشتری به آن‌ها دسترسی دارند و به همین دلیل از نظر تعداد کاربر، بازی‌های مبتنی بر تلفن‌های همراه بسیار با اقبال بیشتری روبرو هستند.

وی ادامه داد: البته شاید با پیشرفت سخت افزار‌ها در چند سال آینده شاهد منسوخ شدن کنسول‌های بازی باشیم؛ اما آنطور که آمار‌ها نشان می‌دهند در حال حاضر کنسول‌ها یکه تاز بازار از نظر کیفیت و جذابیت بازی‌ها هستند و همچنان گیمرهای حرفه‌ای از نسخه جدی کنسول‌ها استقبال زیادی می‌کنند.

این فعال صنعت بازی با بیان اینکه عینک‌ها و لنز‌های هوشمند در آینده این صنعت تحول ایجاد خواهند کرد گفت: بسیاری از شرکت‌ها فناوری تمرکز زیادی روی هدست‌ها، عینک‌ها و حتی لنزهای هوشمند دارند و با توسعه این دستگاه‌ها در 10 تا 15 سال آینده شاهد تولد بعد جدیدی از بازی‌های رایانه‌ای خواهیم بود که تاثیر زیادی روی فروش سخت افزارها نیز خواهد داشت.

منجم افزود: هنوز سیستم عامل‌های عرضه شده برای  گوشی‌های همراه، توجه زیادی به بازی‌های رایانه‌ای از خود نشان نداده اند؛ اما بدون شک در آینده بیشتر به بخش گیم توجه می‌کنند و شاهد افزایش بازی‌های حرفه‌ای برای گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های قابل حمل خواهیم بود .

این بازی‌ساز رایانه‌ای با اشاره به اینکه بازی‌های رایانه‌ای تنها برای سرگرمی ارایه نمی شوند گفت: برخلاف ذهنیت عموم، بازی‌های دیجیتال می‌توانند نقش بسزایی روی بخش آموزش داشته باشند و امروز به این دست از بازی‌ها  جدی‌تر نگاه می‌شود.