۰ نفر

محدودیت سنی استفاده از واتس‌اَپ در اروپا افزایش یافت

۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۳۵
کد خبر: 266985
محدودیت سنی استفاده از واتس‌اَپ در اروپا افزایش یافت

سرویس پیام‌ رسان واتس‌اَپ در نظر دارد محدودیت سنی کابران را افزایش داده و استفاده از آن برای افراد کمتر از 16 سال را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممنوع کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، سرویس پیام رسان واتس آپ که متعلق به شرکت فیس بوک است، در چند هفته آینده از کاربرانی که در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند خواهد خواست تا سن خود را تأیید کنند. در زمان حاضر واتس اَپ سن کاربران و یا آدرس فیسبوک و اینستاگرام آنها برای تأیید سنشان را از آنها نمی‌پرسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، هم اکنون محدودیت سنی برای استفاده از این سرویس 13 سال است اما تصمیم جدید حدود از یک ماه دیگر اجرایی خواهد شد.

مقررات حفاظت داده‌های اتحادیه اروپا به دنبال مورد حفاظت از اطلاعات و حفظ حریم خصوصی افراد ساکن این اتحادیه است.

اتحادیه اروپا پیش تر به اعضای خود پیشنهاد داده بود؛ سرویس‌های اینترتی نظیر واتس‌آپ و اسکایپ را ملزم به رعایت قوانینی شبیه قوانین شرکت‌های مخابراتی سنتی کنند.

کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی این اتحادیه 28 عضوی است، قرار است قوانین امنیتی سخت‌گیرانه‌تری بر این دو سرویس اینترتنی اعمال کند.

اتحادیه اروپا نیز همراه با شبکه های اجتماعی، قصد دارد برای استفاده از این شبکه ها، محدودیت سنی بگذارد. به عبارتی کودکان برای استفاده از شبکه های اجتماعی از جمله واتس آپ، فیسبوک و اینستاگرام باید از والدینشان کسب اجازه کنند.

هم اینک در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، داشتن حداقل 13سال سن برای بازکردن حساب کاربری در شبکه های اجتماعی نظیر واتس آپ، فیسبوک، اینستاگرام و اسنب چت ضروری است.