۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

فناوری شارژ بی‌سیم یک گام به موفقیت نزدیک‌تر شد/ گوشی هوشمندتان را از فاصله ۱۵متری شارژ کنید

۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۱۵
کد خبر: 264469
فناوری شارژ بی‌سیم یک گام به موفقیت نزدیک‌تر شد/ گوشی هوشمندتان را از فاصله ۱۵متری شارژ کنید

این روزها اغلب تولید کنندگان تلفن همراه در تلاشند تا برای شاخ وشانه کشیدن برای رقبا هم که شده محصولات خود را با شارژر های بی سیم راهی بازار کنند ؛ اما این فناوری تا به حال مشکل چندانی را از کاربران رفع نکرده است.

اقتصاد آنلاین-محمد ممتاز پور؛ این نوع شارژرها تنها زمانی به دستگاه مورد نظر انتقال انرژی می‌دهند که تلفن هوشمند و یا تبلت مورد نظر دقیقا روی محل مشخص قرار گرفته شده باشد و البته شارژر و دستگاه باید ساخت یک کمپانی باشند .

چند وقت پیش محققان توانستند تا محدودیت فاصله در این فناوری را به 3 متر برسانند. یعنی اگر تلفن هوشمند یا تبلت در فاصله 3 متری شارژر خود قرار گیرد ، می‌تواند انرژی برق را از راه  بی سیم دریافت کنند .

اما به تازگی شرکت Energous ، فناوری به نام WattUP را ثبت کرده است که می‌تواند میزان فاصله بین دستگاه و شارژر را به 15 متر برساند.

نکته قابل توجه دیگر در این فناوری ، امکان شارژ دستگاه های مختلف با یک شارژر است؛ یعنی می‌توانید آیفون خود را با یک شارژر ساخت سونی شارژ کنید .

Energous قول داده است که این فناوری را به مرور زمان برای سایر دستگاه ها قابل شارژ مانند ساعت های هوشمند و لوازم خانگی نیز ارایه دهد و با نصب شارژر در مکان های عمومی‌، امکان استفاده از دستگاه های پشتیانی کننده از این فناوری را فراهم کند.