۰ نفر

حکم فیلتر تلگرام در روسیه صادر شد

۲۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۴۵
کد خبر: 264055
 حکم فیلتر تلگرام در روسیه صادر شد

دادگاهی در مسکو در حکم اعلام کرد که شرکت های مخابراتی این کشور باید نرم افزار پیام رسان تلگرام را فیلتر کنند، زیرا این شرکت حاضر نشده دسترسی مقامات اطلاعاتی روسیه به پیام های رمز گذاری شده کاربران را فراهم نماید.

به گزارش بلومبرگ، دادگاهی در مسکو در حکم اعلام کرد که شرکت های مخابراتی این کشور باید نرم افزار پیام رسان تلگرام را فیلتر کنند، زیرا این شرکت حاضر نشده دسترسی مقامات اطلاعاتی روسیه به پیام های رمز گذاری شده کاربران را فراهم نماید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس حکم صادره از سوی یولیا سمولینا، قاضی دادگاه منطقه تاگانسکی مسکو، تلگرام که توسط پاول دوورف، موسس روسی اش اداره می شود، به مقررات داخلی روسیه پایبند نبوده است. این حکم در پاسخ به درخواست روسکومنادزور، رگولاتور مخابراتی روسیه برای محدود شدن فوری دسترسی به این پیام رسان صادر شده است. به گفته قاضی این حکم تا 30 روز قابلیت فرجام خواهی دارد، اما ابتدا باید اجرایی شود.

از آنجایی که تلگرام طبق قوانین روسیه به عنوان یک شرکت انتشار اطلاعات به شمار می رود، باید کلیدهای رمزگذاری خود را در اختیار سرویس فدرال امنیت روسیه قرار دهد تا مکاتبات مظنون به ارتباط با تروریست ها مورد خوانش قرار گیرد. تلگرام ماه گذشته در لایحه ای که تقدیم دیوان عالی روسیه کرد تلاش داشت مغایرت این رویه با قانون اساسی این کشور را به اثبات برساند، اما موفق نشد.

روسکومنادزور روز 20 مارس به تلگرام هشدار داده بود که 15 روز تا تبعیت از قوانین این رگولاتور فرصت دارد. پس از آنکه موسس تلگرام در اظهاراتی علنی ارائه کلیدهای رمزگذاری تلگرام به نهادهای امنیتی روسیه را رد کرد، رگولاتور مخابراتی روسیه برای گرفتن حکم فیلتر تلگرام به دادگاه مراجعه کرد. با صدور این حکم اکنون روسکومنادزور تلگرام را به فهرست منابع اینترنتی فیلتر شده خود اضافه خواهد کرد.