۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

اینتل رکورد پردازش اطلاعات در رایانه‌ها را شکست/ نسل هشتم ۲۹درصد سریع‌تر از نسل پیشین

۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۱۹
کد خبر: 262926
اینتل رکورد پردازش اطلاعات در رایانه‌ها را شکست/ نسل هشتم ۲۹درصد سریع‌تر از نسل پیشین

اینتل به تازگی از نسل جدید پردازنده های رایانه ای خود رونمایی کرد که می تواند قدرت و سرعت بی نظیری به لپ تاپ ها ببخشد.

اقتصاد آنلاین – محمد ممتازپور؛ Core i9  که سال گذشته برای رایانه های رومیزی عرضه شده بود ، نسخه لپ تاپی آن چند روز پیش توسط اینتل معرفی شد که می تواند رکورد پردازش در لپ تاپ ها را بشکند.

به گفته مسئولان اینتل ، نسل هشتم پردازنده های این شرکت 29 درصد از نسل هفتم سریع تر است و می تواند برای دستگاه ها مخصوص بازی عملکرد خوبی داشته باشد.این محصول از 6 هسته پردازشی تشکیل شده است که در شرایط مساعد و دمای کمتر از 53 درجه می تواند قدرت پردازش معادل 4.6 گیگاهرتز را به ارمغان بیاورد.

این پردازنده قدرتمند در بازی های ویدیویی 41 درصد بهتر از نسل قبل کارایی دارد و می تواند فایل های تصویری با کیفیت 4K را نیز 59 درصد بهینه تر پردازش کند .

اینتل در کنار این محصول از نسخه جدید پردازنده های جدید Core i7 و Core i5 را هم معرفی کرد که از فناوری ۱۴ نانومتری پلاس سود می‌برند و بر بستر معماری Kaby Lake  توسعه داده شده‌ اند. تمام این پردازنده‌ ها در سری H و برای لپ‌تاپ ‌های رده بالامعرفی وپردازنده‌های نسل قبلی اینتل در سری U و برای لپ‌تاپ ‌های سبک و نازک مناسب بودند.

این سری از پردازنده‌ های لپ‌ تاپ از یک ویژگی جدید دیگر به نام حافظه‌ Intel Optane نیز بهره می‌ برند. این حافظه از نوع فلش و برای کش کردن اطلاعات استفاده می ‌شود که می ‌تواند در کنار ویژگی Data Drive Acceleration زمان لود بازی ‌ها را ۴.۷ برابر سریع‌ تری کند و محتوای ویدیویی را ۱.۷ برابر سریع ‌تر نمایش دهد.

به نظر می رسد تولیدکنندگان لپ تاپ طی ماه های آینده از این پردازنده ها در محصولات جدید خود استفاده کنند که با توجه به قدرت پردازش آن ها می توان این انتظار را داشت که صنعت نرم افزار نیز با سرعت بیشتری توسعه پیدا کند و نسخه های جدید بازی ها و نرم افزار های گرافیکی با پشتیبانی از پردازنده های جدید اینتل عرضه شوند.