۰ نفر

خداحافظی با عادت‌های بد دیجیتالی در سال نو

۲۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۲۸
کد خبر: 259703
 خداحافظی با عادت‌های بد دیجیتالی در سال نو

همه ما عادات بدی در دنیای استفاده از دستگاه های دیجیتالی داریم که می تواند مضر و آسیب رسان باشد.این عادات از وابستگی شدید به شبکه های اجتماعی گرفته تا بک آپ نگرفتن از داده ها در دستگاه های دیجتالی متفاوت هستند.

به گزارش وایرد، به همراه بردن تلفن همراه در رخت خواب و وابستگی شدید به شبکه های اجتماعی از جمله عادات بد دیجتالی هستند که در زندگی روزمره انسان اختلال ایجاد می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در این گزارش به چهار راهکار ساده اشاره شده است که با رعایت آنها می توان بخشی از عادات بد دیجتالی خود را رها و به آرامش روح و جسم خود کمک کرد.

*** از فعالیت انداختن سرویس های پوش نوتیفیکیشن ها (Push notifications)

پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی است که با استفاده از یک سرور به صورت مستقل به مجموعه ای از گوشی ها ،تبلت ها و دستگاه های اندرویدی ارسال می شود. در واقع پوش نوتیفیکیشن یک محتوای متنی، تصویری یا صوت و ویدئو است که به گوشی نصب کننده اپلیکیشن فرستاده می‌ شود و مخاطب را از پیام ارسالی باخبر می کند.

این پیامک ها آزار دهنده هستند. روند کاری انسان را مختل می کنند و می توانند باعث بیداری فرد در نیمه شب شوند. بنابراین از کار انداختن این سرویس راهکار ساده ای است که می تواند وابستگی انسان را به دستگاه های دیجتالی کم کند.

*** تلفن همراه خود را به رخت خواب نبرید

زمانی می توانیم از یک خواب باکیفیت شبانه برخوردار باشیم که خواب خود را برای بررسی نامه های الکترونیکی، اخبار و یا مرور صفحه های اجتماعی مختل نکنیم. برای این کار تنها کافی است که تلفن همراه خود را به اتاق خواب نبرد و آن را در اتاق دیگری در شارژ قرار داد. همچنین افرادی که از تلفن همراه خود برای بیدار شدن در صبح استفاده می کنند بهتر است به جای آن یک ساعت شماته دار ارزان قیمت بخرند.

** بک آپ گرفتن از داده ها در دستگاه های دیجیتالی

هیچ چیز بدتر از این نیست که بر اثر ریخته شدن یک لیوان آب روی لپ تاپ و تلفن همراه و یا فشردن اشتباهی یک دکمه، تمام داده های خود را در دستگاه های دیجیتالی از عکس ها و شماره تلفن ها گرفته تا پرونده های کاری و یا موسیقی هایی که در آنها ذخیره کرده ایم ، از دست بدهیم.اما با یک بک آپ گرفتن از تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ این مشکل برطرف می شود.

این روزها بک آپ گرفتن بسیار راحت تر شده: هاردهای اکسترنال بسیار ارزان تر از قبل شده اند و به راحتی و در مدت زمان کوتاهی می توان از اطلاعات خود در دستگاه های دیجیتالی بک آپ بگیرید.

***مرتب کردن اپ ها در صفحه نمایش دستگاه های دیجتالی

مرتب کردن صفحه نمایش تلفن همراه، تبلت و یا لپ تاپ فقط 10 دقیقه طول می کشد و افرادی که این کار را انجام می دهد احساس بهتری دارند. برای این کار لازم است که اپ های مورد استفاده خود را در یک فولدر قرار داد و اپ هایی را که زیاد از آنها استفاده می شود در صفحه اول قرار داد و آنهایی را که بیش از شش ماه استفاده نشده اند، پاک کرد.

مرتب کردن اپ ها در صفحه نمایش دستگاه های دیجتالی از لحاظ روانی به انسان آرامش می دهد.