۰ نفر

نگاهی به عینک اینتل

غول تراشه‌ساز ، دنیای گجت‌های پوشیدنی را متحول کرد

۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۴۳
کد خبر: 257932
غول تراشه‌ساز ، دنیای گجت‌های پوشیدنی را متحول کرد

گجت های پوشیدنی این روزها جذابیت خاصی پیدا کرده اند و بیشتر شرکت های بزرگ و کوچک، مشغول توسعه دستگاه های پوشیدنی خود هستند . شاید در حال حاضر بتوان از ساعت های هوشمند به عنوان محبوب ترین گجت های پوشیدنی یاد کرد ؛ اما قطعا این محبوبیت زمان زیادی دوام نخواهد آورد و لنز ها و عینک های هوشمند جای آن ها را خواهند گرفت.

اقتصاد آنلاین،- محمد ممتازپور؛ یکی از شرکت های بزرگ فناوری است که چندی پیش با معرفی عینک هوشمند خود ، سرو صدای زیادی به پا کرد .

این محصول که Vaunt نام دارد ، ثابت کرد که می تواند به یک رقیب سرسخت برای گوگل گلس تبدیل شود و در برخی از موارد بهتر از عینک گوگل ظاهر شود .

اولین نکته جالب عینک اینتل ، ظاهر ساده و سبک آن است. این محصول از یک قاب ساده بهره می برد که به سختی می توان آن را از یک عینک طبی تشخیص داد.

Vaunt تنها 50 گرم وزن دارد و در ساخت آن از فناوری لیزر استفاده شده است. این گجت پوشیدنی فاقد دوربین و میکروفون است؛ اما انتظار می رود که در نسخه های آتی به این دو آپشن نیز تجهیز شود.

لیزر به کار برده شده در این عینک می تواند تصاویر تک رنگ را با کیفیت 400 در 150 پیکسل به کاربر نمایش دهد. برای دیدن متن و تصویر در عینک واقعیت افزوده‌ اینتل باید ۱۵ درجه به سمت پایین نگاه کنید؛ به این ترتیب تصویر ایجادشده توسط لیزر در حالت عادی مزاحم دید نخواهد شد.

عینک مجازی

این محصول به یک شتاب سنج و قطب نما مجهز است و با کمک آن ها می تواند موقعیت کاربر را تشخیص و به حرکات او عکس العمل مناسب نشان دهد .

Vaunt را می توان به عدسی های طبی مجهز کرد و به عنوان یک عینک معمولی از آن استفاده کرد ؛ چون بسیار سبک است و کاربر را در طول روز خسته نخواهد کرد.

عینک مجازی

هنوز از قیمت و زمان عرضه این عینک ساده و جذاب خبری منتشر نشده است ؛ اما به نظر می رسد قیمت چندانی نسبت به رقبا نداشته باشد و بتواند به دنیای گجت های پوشیدنی رنگ و بویی تازه ببخشد.

عینک مجازی