۰ نفر

تولید سریع‌ترین حافظه‌های جهان

۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۴۴
کد خبر: 257611
تولید سریع‌ترین حافظه‌های جهان

شرکت اینتل مدعی است حافظه های جدیدی را تولید کرده که کم حجم ولی گران قیمت هستند و با استفاده از آنها سرعت اجرای برنامه ها و بازی های مختلف به شدت افزایش می یابد.

حافظه جدید که Optane ۸۰۰P نام دارد، سه و نیم برابر گران تر از حافظه‌های اس اس دی عادی است و با حافظه‌های ناند یا‌هارددیسک‌های متداول در رایانه‌ها تفاوت چشمگیری دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، این حافظه از فناوری جدیدی برای ذخیره سازی اطلاعات موسوم به ۳D XPoint استفاده می‌کند که اینتل با استفاده از آن در برخی تولیدات دیگر خود، سرعت ذخیره سازی اطلاعات در آنها را هم تا دوبرابر افزایش داده است.

این حافظه کوچک به راحتی بر روی مادربرد رایانه قابل نصب است و در مقایسه با حافظه‌های متداول بسیار پرشتاب است. تستی که بر روی این حافظه و برای مقایسه آن با حافظه سن دیسک ایکس ۴۰۰ انجام شده، نشان می‌دهد Optane ۸۰۰P در یک صدم ثانیه مرورگر کروم را باز می‌کند، حال آنکه این رقم در مورد Sandisk X۴۰۰ ۴۳ صدم ثانیه است.

Sandisk X۴۰۰ برای باز کردن ویدئوهای فوق دقیق یا ۴K به ۱.۵۴ ثانیه زمان نیاز دارد، اما این رقم در مورد Optane ۸۰۰P تنها ۰.۶۵ ثانیه است.

Optane ۸۰۰P برنامه فوتوشاپ را در ۴.۶۵ ثانیه، اما Sandisk X۴۰۰ آن را در ۵.۲۵ ثانیه باز می‌کند. تفاوت این حافظه با حافظه‌های رقیب در زمان باز کردن بازی‌های سنگین بیشتر محسوس است. به عنوان مثال Sandisk X۴۰۰ بازی مس افکت را در ۱۵.۲۷ ثانیه و حافظه Optane ۸۰۰P آن را در ۱۱.۷۵ ثانیه باز می‌کند.

اینتل تنها دو مدل ۵۸ و ۱۱۸ گیگابایتی از حافظه یادشده را روانه بازار کرده که هر یک به ترتیب ۱۳۰ و ۲۰۰ دلار قیمت دارند.