۰ نفر

وزیر ارتباطات در نخستین نشست خبری آنلاین :

۵درصد مشترکان به اینترنت ۱۶مگابیتی دسترسی دارند/ بررسی پیشنهاد سرمایه‌گذاری شرکت MTN در اپراتور چهارم

۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۱۵
کد خبر: 257361
۵درصد مشترکان به اینترنت ۱۶مگابیتی دسترسی دارند/ بررسی پیشنهاد سرمایه‌گذاری شرکت MTN در اپراتور چهارم

وزیر ارتباطات گفت: در حال حاضر فقط ۵ درصد مشترکان به سرعت اینترنت ۱۶مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند.

اقتصاد آنلاین، محمد ممتازپور؛ محمد جواد آذری جهرمی در نخستین نشست خبری آنلاین کشور ، با بیان اینکه درحال حاضر دسترسی بیشتر مشترکان به اینترنت از طریق فناوری ADSL است اظهار کرد : باید برای ارتقا زیرساخت ها ، از ADSL  به فناوری هایی مثل VDSL یا FTTH حرکت کنیم تا بتوانیم به سرعت بالاتر از 20 مگابیت برثانیه دسترسی پیدا کنیم.

 وی افزود : امیدواریم تا پایان سال آینده بتوانیم این کار را انجام دهیم و 2میلیون پورت با سرعت بالای 20 مگابیت بر ثانیه به مشترکان ارایه شود که البته این مقدار در فاز اول خواهد بود.

جهرمی با بیان اینکه مشترکان تلفن همراه هنوز در نقاط پر ازدحام با اختلال مواجه می شوند گفت : با تدابیر اتخاذ شده و گسترش رومینگ ملی بین ایرانسل و همراه اول اختلالات موبایلی در نوروز به حداقل خواهد رسید .

وزیر ارتباطات در ادامه گفت: با همکاری اپراتورها و شهرداری‌ها در حال برطرف کردن نقاط کور تلفن‌همراه در سراسر کشور هستیم.

آذری جهرمی درباره عدم استفاده از ماهواره برای ارتباطات موبایل نیز گفت: تکنولوژی ماهواره ظرفیت ارایه سرویس پهن باند را ندارد و سرویسی گران قیمت است که فقط برای موارد خاص و اختصاصی استفاده می شود و در هیچ کجای دنیا نیز برای ارتباطات موبایل از ماهواره استفاده نمی کنند و هر کدام از این تکنولوژی ها در جای خود استفاده می شود.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه فیبرنوری باید با سرعت بیشتری ادامه یابد  گفت : در حال بررسی پیشنهاد سرمایه‌گذاری شرکت MTN در اپراتور چهارم هستیم و این شرکت گزینه هایی را به ما پیشنهاد داده است که برخی از آن ها با قوانین ما سازگاری ندارد و ما بهه دنبال آن هستیم تا این گزینه ها را تغییر و با قوانین سازگار کنیم.

وی در بخشی دیگر از این نشست خبری آنلاین درباره قطعی های فیبرنوری در مسیر دریا نیز توضیح داد : در گذشته ارتباطات کشور از یک مسیر تامین می شد که در 2 ، 3 سال گذشته این نقاط ارتباطی به 13 نقطه مرزی افزایش یافت که با مسیر های جایگزین در مواقع قطعی مشکلی از نظر تامین ارتباطات بین الملل وجود ندارد.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه اصلاح تعرفه های اینترنتی باعث رشد 60 درصدی در میزان استفاده از محتوای بومی شده است اظهار کرد: ارایه اینترنت رایگان شبانه توسط اپراتورها باعث می‌شود که فرهنگ سازی غلطی در استفاده از اینترنت رواج یابد که با اصلاح تعرفه‌های اینترنت سعی شد تا این فرهنگ از بین برود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با توجه به پیگیری ارایه وام 5 میلیارد تومانی به تولیدکنندگان پیام رسان های داخلی گفت : همه ابعاد پیام‌رسان‌های بومی به وزارت ارتباطات مربوط نمی‌شود و این وزارتخانه تنها وظیفه ایجاد زیرساخت فعالیت این پیام‌رسان‌ها را دارد و عدم اعتماد عمومی به استفاده از اپ‌های ایرانی به وزارت ارتباطات مربوط نیست نهاد های دیگری مثال سازمان صدا و سیما نیز در این موضوع مسئول هستند.

وزیر ارتباطات با اعلام اینکه در زمان سابق رابطه هایی وجود داشت که با رانت و لابی ، قیمت پهنای باند شرکت ارتباطات زیرساخت را گاه تا 10 برابر بالا می بردند، تصریح کرد: در یک سال تا یک سال و نیم پیش ما این گروه از واسطه ها را حذف کردیم و قطعا سیستم به قبل باز نمی گردد.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم 27هزار روستا از بخش USO دارای اینترنت شدند، افزود: توسعه اینترنت به نحوی صورت گرفت که الان 60هزار کاربرآنلاین در روستاهای کشور داریم و بیش از 2500 مرکز بهداشتی روستایی، آنلاین شده اند.

آذری جهرمی با اشاره به پوشش 55 درصدی روستاهای سراسر کشور، اظهار کرد: موضوع مهمی که مدنظر است، ارایه خدمات بعد از پوشش روستایی است چون نباید روستاییان تنها به عنوان مصرف کننده ذاتی باشند.

وی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر کاندیدا شدن خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز گفت : برخی ها به دنبال حواشی هستند  و چون می بینند که وزارت ارتباطات فعالیت زیادی دارد شایعه کاندیدا شدن را مطرح می کنند که این موضوع صحت ندارد و من درحال حاضر تنها به فکر ارتقا زیرساخت ها و برطرف کردن مشکلات فعالان فاوا هستم وهیچ برنامه‌ای برای انتخابات ریاست جمهوری آینده ندارم.