۰ نفر

امکان سوءاستفاده از هوش مصنوعی برای انجام حملات سایبری

۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۵۳
کد خبر: 254107
امکان سوءاستفاده از هوش مصنوعی برای انجام حملات سایبری

گروهی از متخصصان بین المللی هشدار داده‌اند که برخی دولت ها و گروه های تروریستی ممکن است از هوش مصنوعی برای بی ثبات کردن دنیا و اجرای حملات سایبری متعدد سوءاستفاده کنند.

به گزارش یاهونیوز،  این گزارش که توسط 26 متخصص هوش مصنوعی از کشورهای مختلف جهان تهیه شده، حاکیست سوءاستفاده از این فناوری نوظهور به جنایتکاران سایبری امکان می دهد تا میزان خرابکاری های خود را در سراسر جهان به میزان چشمگیری افزایش دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس ، در بخشی از این گزارش اظهار نگرانی شده که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی ویدئوهای قلابی و دروغین کاملا قابل باور در مورد رویدادهای سیاسی مختلف تولید شود تا ضمن تحریک افکار عمومی جهان زمینه برای ایجاد آشوب و ناآرامی در کشورهای هدف فراهم شود.

این ویدئوها که تشخیص قلابی بودن آنها بسیار دشوار خواهد بود می توانند حاوی تصاویر چهره های سرشناس سیاسی باشند که رویدادهای متحیرکننده ای در حضورشان اتفاق می افتد. نتیجه این تحولات تغییر نتایج انتخابات، سیاست های کشورها و غیره خواهد بود.

یکی از محققان دانشگاه کمبریج در این مورد گفته است: هوش مصنوعی همه چیز را تغییر می دهد و باعث خواهد شد شرایط دنیا ظرف 5 تا 10 سال آینده به طور جدی تغییر کند. ما در سال های آینده با ترس و نگرانی دائم ناشی از سواستفاده از هوش مصنوعی زندگی خواهیم کردو دولت ها، افراد و سازمان ها باید برای حل این مشکل تلاش کنند.