۰ نفر

ذخیره‌سازی اطلاعات بر روی سرورها به تاریخ می‌پیوندد

۲۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۱۳
کد خبر: 252540
ذخیره‌سازی اطلاعات بر روی سرورها به تاریخ می‌پیوندد

مایکروسافت قصد دارد با استفاده از فناوری نوظهور بلاک چین، ذخیره سازی اطلاعات کاربران را بر روی سرورها متوقف کند و برای این کار از یک شبکه غیرمتمرکز داده استفاده کند.

به گزارش دیجیتال ترندز، مایکروسافت مدعی است استفاده از این فناوری نوظهور به افزایش کنترل کاربران بر روی اطلاعات و هویت دیجیتال آنها منجر می شود و نگرانی های موجود در مورد سرقت هویت و اطلاعات شخصی افراد را کاهش می دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس ، مایکروسافت از 12 ماه پیش در حال تحقیق و بررسی در این زمینه است و نام این طرح را هویت های تمرکززدایی شده یا decentralized identities (DIDs) گذاشته است.

اصطلاح بلاک چین معمولا در مورد پلاتفورم های ارز دیجیتال به کار می رود و به معنای شبکه ای از بلوک های داده رمزگذاری شده است. این داده ها در یک نقطه خاص ساکن نمی شوند و توسط یک شرکت یا دولت خاص هم مدیریت نمی شوند.

در عوض این بلوک های داده در قالب زنجیره ای از رایانه های شخصی متصل به هم در سراسر دنیا پراکنده می شوند و هک کردن و دستکاری آنها غیرممکن است. زیرا همه بلوک های مذکور دارای هش رمزگذاری بلوک قبلی و اطلاعات مربوط به نقل و انتقال و همین طور برچسب زمانی هستند.

مایکروسافت می گوید در تلاش است تا دیگر شرکت های فناوری را نیز به استفاده از چنین روشی برای ذخیره سازی اطلاعات ترغیب کند.