۰ نفر

بهترین اسپیکرهای هوشمند کدامند؟

۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۲۵
کد خبر: 252394
بهترین اسپیکرهای هوشمند کدامند؟

با توجه به آنکه اسپیکرهای هوشمند در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی سهم قابل ملاحظه از بازار را به خود اختصاص دادند، مرور مختصری از برترین اسپیکرهای هوشمند جهان می‌تواند به کاربرانی که قصد خرید و استفاده از آن را دارند، کمک کند.

به گزارش تامزگاید، سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت‌انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند بود و در این بین یکی از بزرگترین رقابت‌ها میان دو شرکت آمازون و گوگل بر سر اسپیکرهای هوشمندشان بود. البته تنها این دو شرکت به رقابت بر سر تولید و عرضه اسپیکرهای هوشمند نپرداخته‌اند، بلکه شرکت‌های دیگر بسیاری نیز به تولید این گجت‌های کاربردی و دوست داشتنی روی آورده‌اند.  

اسپیکر

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اسپیکرهای هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار مطلع شده، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس برقرار کنند یا به کتاب‌های صوتی خود گوش بدهند.  

بسیاری از تحللیگران براین باورند که اسپیکرهای هوشمند سریعتر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیشتری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.

تحلیلگران موسسه Canalys انتظار دارند در سال ۲۰۱۸ بیش از ۵۶.۳ میلیون اسپیکر هوشمند راهی بازار شود که می‌توان رشد سریع آن را بالاتر از ابزارهای واقعیت مجازی، افزوده و همچنین ابزارهای پوشیدنی دانست.

حالا مرور مختصری بر بهترین و معروف‌ترین اسپیکرهای هوشمند خالی از لطف نیست و در این گزارش به فهرست برترین بلندگوهای هوشمند جهان پرداخته شده است:

اسپیکر

نسل دوم اسپیکر هوشمند آمازون اکو دات

نسل دوم از این گجت آمازونی، بسیار کوچک‌تر و جذاب‌تر از نسخه ابتدایی آن است و استفاده از آن نیز به مراتب راحت‌تر است. این اسپیکر قابلیت تغییر رنگ نور و جنس صدا را داراست و پیام های صوتی را با دقت و وضوح بسیار بالایی پخش می کند.

اسپیکر

اسپیکر هوشمند آمازون اکو دات

این اسپیکر هوشمند که ارزان‌ترین نسخه از بلندگوهای آمازون به شمار می‌رود، این امکان را می‌دهد تا به راحتی از فناوری دستیار صوتی هوشمند الکسا که خاص آمازون است، بهره‌مند شوید. این گجت کوچک یک جک ۳.۵ میلیمتری داشته که آن را به یک بلندگوی بزرگتر با کیفیت صدای بالاتر متصل می‌سازد تا هنگام برگزاری جشن با صدای موسیقی بسیار بالا هم بتوان از آن استفاده کرد. اکو دات همچون نسخه‌های دیگر مجهز به بلوتوث است تا به دستگاه‌های الکترونیکی دیگری نظیر گوشی هوشمند متصل شود.

اسپیکر

اسپیکر هوشمند سونوس وان

این گجت که به شش عدد میکروفون مجهز است، این امکان را به کاربران می‌دهد تا به بهترین شکل ممکن صدای آنها را ثبت و ضبط کند. این اسپیکر همچنین قادر است با اپلیکیشن اسپاتیفای اتصال برقرار کند و شما قادر خواهید بود به‌صورت آنلاین به موسیقی‌های مورد نظر خود گوش بدهید و یا از کتاب‌های صوتی لذت ببرید.

اسپیکر هوشمند جی بی ال (JBL) لینک ۲۰

این اسپیکر با ظرفیت باتری خوبی که دارد، توانایی روشن ماندن ۲۰ ساعته پس از هر بار شارژ را داراست. به گفته کاربران کیفیت صدای آن فوق‌العاده بالاست و به قابلیت ضدآب و مقاومت در برابر قطرات باران و آب هم مجهز است و آنطور که شرکت سازنده آن مدعی شده است، شما می‌توانید آن را به مدت ۳۰ دقیقه زیر آب نگه دارید!

اسپیکر

 

اسپیکر هوشمند گوگل هوم

اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم که در دو نسخه مینی و ماکس وجود دارند، از جذابیت بصری و کیفیت صدای بسیار بالاتری برخوردارند. به گفته برخی از کاربران و تحلیلگران، کیفیت و وضوح صدا در اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم حتی از بزرگ‌ترین رقیب خود یعنی آمازون اکو هم بالاتر و بیشتر است. این در حالیست که قیمت آن از آمازون اکو کمتر است.

این گجت شش رنگ متفاوت دارد که شما می‌توانید رنگ آن را با دکوراسیون منزل و محل کارتان هماهنگ کنید. به طور کلی، این گجت هوشمند می‌تواند تجربه بسیار خوبی را برای استفاده از یک دستیار صوتی خوب و با کیفیت به ارمغان بیاورد.

اسپیکر هوشمند هوم پاد اپل

اسپیکر

این گجت که نخستین تجربه اپل در تولید و عرضه اسپیکرهای هوشمند بود، تابحال بسیار موفقیت‌آمیز عمل کرده است و میزان فروش آن در ایالات متحده آمریکا نیز از تمامی کشورها بالاتر بوده است. این اسپیکر هوشمند که از فناوری دستیار صوتی "سی ری" (Siri) اپل بهره می‌برد، این امکان را به کاربران می‌دهد تا از اپلیکیشن اپل موزیک و موسیقی‌های مورد نظر خود لذت بیشتری ببرند و در کنار آن به کارهای دیگری هم بپردازند.

اسپیکرهای هوشمند دیگری نیز به بازار آمده است که غول‌های تکنولوژی فعال در زمینه گوشی‌های هوشمند آنها را تولید و عرضه کرده‌اند. از جمله مهمترین و برترین آنها می‌توان به اسپیکرهای هوشمند شیائومی، سامسونگ و سونی اشاره کرد که هر کدام به قابلیت‌های مشابه و جذابی مجهزند و در اصل می‌توان گفت تنها تفاوت اصلی آنها در شکل ظاهری و قیمت آنهاست وگرنه تمامی امکانات و قابلیت‌هایی را که کاربران از یک اسپیکر هوشمند انتظار دارند، در تک تک این گجت‌های جدید و کاربردی مشاهده خواهند کرد.