۰ نفر

تاکید معاون رییس‌جمهور بر سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان‌ها

۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۰۷
کد خبر: 252193
تاکید معاون رییس‌جمهور بر سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان‌ها

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه امروزه اختراعات محققان کشور در بازار به فروش می‌رسد، گفت: یکی از روش‌های اصلی تجاری‌سازی اختراعات، سرمایه‌گذاری است. چرا که وام گرفتن در این حوزه به معنی تعهد به موضوعی که اطمینان از نتایج آن وجود ندارد.

سورنا ستاری امروز در دومین نشست مخترعان منتخب بازار دارایی فکری با بیان اینکه جهت گیری دولت و معاونت علمی توسعه بازار دارایی‌های فکری است، اظهار کرد: من در ابتدا موافق توسعه بازار دارایی‌های فکری نبودم، چرا که تصور می‌کردم طرح این موضوع در آن زمان زود است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، وی اظهار کرد: در چهار سال گذشته که فعالیت خود را آغاز کردیم، موضوعاتی چون استارتاپ، سرمایه‌گذاری خطرپذیر، تجاری‌سازی و محیط کسب و کار مطرح نبود.

ستاری با تاکید بر اینکه این روزها این قبیل موضوعات توسعه مطلوبی در کشور دارند، خاطرنشان کرد: این امر به گونه‌ای است که اختراعات در بدو اجرا معامله می‌شود که این اتفاق خوبی است و شاهدیم که اختراعات محققان کشور در بازار به فروش می‌رسد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه این امر توسعه مناسبی در کشور دارد، یادآور شد: یکی از روش‌های اصلی تجاری‌سازی بحث سرمایه‌گذاری است.

ستاری با تاکید بر اینکه به جای اعطای وام باید محققان به سمت روش‌های سرمایه‌گذاری حرکت کنند، ادامه داد: وام دادن در حوزه تولید محصولات دانش‌بنیان به معنای تعهد دادن به موضوعی که اطمینان از نتیجه آن وجود ندارد.

ستاری با تاکید بر اینکه توسعه این امر در اولویت‌های کاری معاونت علمی قرار دارد، اضافه کرد: با همدلی و همفکری که میان معاونت علمی و سازمان بورس ایجاد شده، آینده خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان رقم خواهد خورد.

معاون علمی رئیس جمهور با تاکید بر حمایت‌های این معاونت از شرکت‌های دانش‌بنیان، اضافه کرد: در این راستا مطمئن باشید که هر نامه‌ای که از شما به دست من می‌رسد، آن را مطالعه می‌کنم.