۰ نفر

حمله سایبری به سایت‌های انگلیسی و آمریکایی

۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۰۵
کد خبر: 251663
حمله سایبری به سایت‌های انگلیسی و آمریکایی

هزاران وب سایت انگلیسی و آمریکایی تحت تاثیر حمله سایبری و نفوذ هکرها روز یکشنبه دچار مشکل شدند.

به گزارش رویترز، این روزها که بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیار داغ شده است، وب‌سایت‌ها، حساب‌های کاربری و پلت‌فرم‌های بسیاری برای استخراج بیت‌کوین یا بیت‌کوین ماینینگ ایجاد شده است تا بتوانند با استفاده از آنها به خرید و فروش و مبادلات تجاری کلان اقدام کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، بر اساس اخبار و آمار منتشر شده، آمار حملات سایبری و هک در سال گذشته میلادی ۲۰۱۷، به اوج خود رسیده است و با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورهای مختلف زیادی در سراسر جهان هدف این گونه حملات قرار گرفته‌اند و آسیب‌ها، خسارات جبران ناپذیری را متحمل شده‌اند. همچنین برآورد شده است که در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی نیز باید منتظر حملات سایبری وسیعتر با گستره صدمات بیشتری باشیم.

هزاران وب سایت از جمله وب سایت های رسمی و دولتی انگلستان و ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه توسط یک کد حاوی بدافزار از کار افتاده و بسیاری را با مشکل مواجه کردند.

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که هکرها و مجرمان سایبری که قصد استخراج ارزهای دیجتالی رمزنگاری شده نظیر بیت کوین را داشتند، با انشتار یک کد مخرب و آلوده به یک بدافزار موجب شد هزاران وب سایت انگلیسی و آمریکایی دچار مشکل شوند.

بر اساس آمار و اخبار بدست آمده، بالغ بر ۴ هزار و ۲۰۰ وب سایت تحت تاثیر این بدافزار و ابزار مخرب ملقب به Browsealoud  قرار گرفته است که  می گویند توسط یک توسعه دهنده نرم افزار انگلیسی به نام تکست هلپ (Texthelp) ساخته و ارائه شده است .  این ابزار در اصل برای افرادی که قابلیت دیدن و خواندن مطالب بر روی وب سایت‌های مختلف را ندارند، طراحی شده بوده است به گونه ای به آنها این امکان را می دهد تا مطالب نوشته و منتشر شده بر روی وب سایت های اینترنتی را مطالعه کرده و متوجه شوند.

حالا هکرها و مجرمان سایبری با سواستفاده از این ابزار کاربردی ، توانسته اند بسیاری از وب سایت های دولتی و غیر دولتی در انگلستان و ایالات متحده آمریکا را هک کرده و به اطلاعات آنها دست یابند تا از این طریق بتوانند ارزهای دیجتالی رمزنگاری شده نظیر بیت کوین و مونرو کسب و استخراج کنند.

براساس گفته‌های تحلیلگران، زمانی که بیت‌کوین در سال ۲۰۰۹ برای نخستین بار در بازارهای جهانی ظهور پیدا کرد، ارزش آن حتی از یک دلار هم کمتر بود، اما در ماه‌های گذشته حتی تا مرز ۲۰ هزار دلار هم رسید و همین امر موجب شد هکرهای بسیاری دست به اقدامات غیرقانونی برای کسب و استخراج هرچه بیشتر این ارزهای دیجیتالی بزنند. درواقع، فناوری بیت‌کوین ‌که یک پول رمزنگاری شده است، این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام می‌دهند و همچنین هویت طرفین معامله نیز ناشناس باقی می‌ماند.

بسیاری از کشورهای جهان ازجمله کشورهای اروپایی درتلاش هستند تا این پول بی‌افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند، چرا که آنها بر این باورند بیت‌کوین به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز همچون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو موادمخدر دامن‌زده و به علت آنکه مقامات قضایی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت آن می‌شود.