۰ نفر

فاز جدید برخورد با پیامک‌های تبلیغاتی

کلاهبرداری‌های پیامکی پیگیری می‌شود/ گوشی‌های قاچاق ال‌جی هفته آینده از کار می‌افتد

۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۳۴
کد خبر: 251489
کلاهبرداری‌های پیامکی پیگیری می‌شود/ گوشی‌های قاچاق ال‌جی هفته آینده از کار می‌افتد

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: هیچ گونه باگی مبنی بر غیر فعال شدن گوشی‌های تلفن همراه که قبل از اجرای طرح در شبکه رجیستر شده بودند، وجود ندارد و مسائلی که در این موضوع مطرح می‌شود کذب است.

اقتصادآنلاین - انوش ممتازپور؛ حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم افتتاح سومین کنفرانس و نمایشگاه اینترنتی اشیاء گفت: شبکه هوشمند تلفن ثابت که با کد 909 فعالیت می کند یک سرویس تجاری برای کسب و کارهای طرف قرارداد با اپراتورها محسوب می‌شود و مطابق قانون ارسال پیامک از این کدها به مشترکان تنها جهت اطلاع رسانی است.

وی افزود: اگر قرار باشد ارسال پیامک در این خدمات هزینه داشته باشد ، باید به مشترک اطلاع داده شود، در غیر اینصورت تخلف رخ داده است و باید پیگیری شود.

جوشقانی ادامه داد : گاها دیده شده که برخی کسب و کارها از مشترک برای ارسال این پیامک‌ها به طور جداگانه درخواست اخذ وجه می کنند که این عمل کاملا غیرقانونی است و مردم باید بدانند که هرگونه دریافت پیامکی تنها باید روی قبض تلفن درج شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه فاز سوم رجیستری از 28 بهمن اجرایی خواهد شد ، گفت : دارندگان گوشی های ال جی باید هرچه سریع تر اقدام به فعال سازی ثبت سریال گوشی خود کنند تا ارتباطشان برقرار بماند و خریداران این برند باید دقت کنند که در زمان خرید شناسه گوشی، شماره فعالسازی و سیم کارت خود را از طریق شماره گیری کد دستوری ۷۷۷۷#* ثبت کنند.