۰ نفر

برنامه موبایلی نقشه پایگاه‌های نظامی آمریکا را لو داد

۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۰:۱۸
کد خبر: 248586
برنامه موبایلی نقشه پایگاه‌های نظامی آمریکا را لو داد

شرکت استراوا سازنده برنامه های مدیریت تمرینات ورزشی که از جی پی اس گوشی برای ردگیری و مکان یابی محل فعالیت های ورزشی کاربرانش استفاده می کند، عملا موقعیت پایگاه های نظامی آمریکا را افشا کرد.

این برنامه به گونه ای طراحی شده که به شبکه اجتماعی قهرمانان و علاقمندان به فعالیت های ورزشی مبدل شود، اما در عمل کاربردهای دیگری پیدا کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، در نوامبر گذشته این سایت نقشه گرمایی مجموعه فعالیت های کاربران خود در سراسر دنیا را منتشر کرد که حاوی اطلاعاتی از یک میلیارد کاربر برنامه یادشده در کل دنیا بود. نقشه یاد شده بسیاری از کشورهای جهان را در برمی گیرد.

تحلیل گران می گویند تنوع اطلاعات موجود در نقشه مذکور به بسیاری از افراد امکان خواهد داد تا موقعیت پایگاه های نظامی آمریکا را شناسایی کرده و از فعالیت های روزمره کارکنان آنها مطلع شوند.

ناتان روسر یکی از اعضای موسسه United Conflict Analysts در این مورد می گوید افرادی که اطلاعات اولیه را در مورد پایگاه های نظامی آمریکا در اختیار داشته باشند می توانند موقعیت کارکنان آنها را هم زیرنظر بگیرند. زیرا بسیاری از نظامیان آمریکایی هم از برنامه تلفن همراه مذکور استفاده می کنند.

وی با تحلیل نقشه های یادشده موقعیت نیروهای گشت زنی و عملیاتی آمریکا را در خاک افغانستان هم شناسایی کرده است و آنها را در آدرس twitter.com/Nrg8000 به اشتراک گذاشته است. استراوا در مجموع تحلیل 13 تریلیون نقطه جی پی اس علامت زده شده در برنامه خود را ممکن کرده است. تطبیق این اطلاعات با نقشه پایگاه های نظامی آمریکا در نقشه های گوگل می تواند برنامه رفت و آمد کارکنان نظامی آنها را هم افشا کند.