۰ نفر

افزایش ۲۰درصدی قیمت‌ در بازار رایانه

۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۵۲
کد خبر: 247728
افزایش ۲۰درصدی قیمت‌ در بازار رایانه

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از افزایش ۲۰درصدی قیمت‌ کالاها در بازار رایانه خبر داد و گفت: اگرچه کاهش نرخ ارز را پیش‌بینی نمی‌کنیم، اما امیدواریم دولت برای شب عید هم که شده فکری به حال ارز کند، تا بازار از دست نرود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، هدی میرمهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، درباره نوسان و افزایش قیمت‌ها در بازار فناوری اطلاعات IT اظهار داشت: پیرو افزایش قیمت دلار در کشور، شاهد افزایش قیمت کالاها در تمامی بازارها از جمله بازار IT بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در نتیجه افزایش نرخ دلار، هم‌اکنون قیمت‌ها در بازار IT حدود 15 و در مورد برخی از دسته‌های کالایی تا 20 درصد افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: برای مثال قیمت یک کالای هزار دلاری حدود 500 تا 600 هزار تومان بیشتر شده است.

به گفته میرمهدی این افزایش قیمت در بازار کاذب است و اگر نرخ دلار تثبیت شود، یا به نرخ قبل بازگردد، از بین خواهد رفت، زیرا زمانی که با نوسان نرخ دلار مواجه هستیم، فروشنده‌ای که کالایی را با قیمت قبل خریداری کرده، بر اساس نرخ جدید دلار قیمت می‌دهد و به فروش می‌رساند، زیرا می‌داند جای این کالای فروخته‌شده را با قیمت جدید باید پر کند.

وی گفت: تصور نمی‌کنیم که نرخ دلار کاهش پیدا کن، اما امیدواریم هرچه به عید نزدیک‌تر می‌شویم، دولت برای شب عید هم که شده فکری برای کنترل نرخ ارز کند، زیرا با توجه به بازار کساد سال 96 بازار خوبی در شب عید 97 رقم نخواهد خورد.

میرمهدی تصریح کرد: برخلاف اینکه مردم فکر می‌کنند افزایش قیمت دلار به نفع کسبه است، اما افزایش نرخ دلار، بازار را از مشتری خالی می‌کند و بازار از دست می‌رود و تنها در صورتی‌که قیمت‌ها تثبیت شود، مردم به بازار خواهند آمد.