۰ نفر

۳۰ هزار راننده کامیون از طریق اپلیکیشن موبایل کسب درآمد می‌کنند!

۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۲۵
کد خبر: 246744
۳۰ هزار راننده کامیون از طریق اپلیکیشن موبایل کسب درآمد می‌کنند!

اپلیکیشن اوبار که تا چند ماه پیش توانسته بود حدود 20 هزار راننده کامیون و انواع ماشین‌های سنگین را از سراسر کشور به کار گیرد، حالا توانسته تعداد اعضای جامعه‌ی رانندگان خود را به 30 هزار راننده برساند و افق جدیدی را در زمینه‌ی حمل و نقل مطمئن به روی همگان بگشاید.

حمل و نقل جاده‌ای یکی از حوزه‌های حیاتی برای هر کشوری به حساب می‌آید و کشورها به میزانی که دارای زیرساخت‌های حمل و نقل هوشمند باشند از موقعیت‌های بهتری برای شکوفایی اقتصاد ملی برخوردارند. در کشور ما نیز در طول دهه‌های گذشته همواره روش‌های سنتی حمل و نقل مورد استفاده قرار گرفته که علاوه بر هزینه‌های بالا، بازدهی نامناسبی در زمینه‌ی اتلاف منابع انسانی و منابع انرژی داشته است. البته با ورود استارت آپ‌ها به حوزه‌ی حمل و نقل، این عرصه رنگ و روی تازه‌ای به خود گرفته است؛ اپلیکیشن «اوبار» که یک سال پیش با هدف ایجاد روشی موثر برای بهبود عملکرد حمل کالا در کشور و برقراری ارتباط مستقیم میان صاحبان کالا و راننده های کامیون فعالیت خود را آغاز کرد، در طول همین مدت نسبتاً کم توانسته رشد چشم‌گیری داشته باشد و تحولی در عرصه‌ی حمل و نقل جاده ای بوجود آورد.

30 هزار راننده نتیجه‌ی اعتماد و کارایی اوبار

اپلیکیشن اوبار که تا چند ماه پیش توانسته بود حدود 20 هزار راننده کامیون و انواع ماشین‌های سنگین را از سراسر کشور به کار گیرد، حالا توانسته تعداد اعضای جامعه‌ی رانندگان خود را به 30 هزار راننده برساند و افق جدیدی را در زمینه‌ی حمل و نقل مطمئن به روی همگان بگشاید. شاید مهم‌ترین دلیل این استقبال گسترده را بتوان ناکارآمدی روش‌های سنتی حمل و نقل دانست. برای مثال در روش‌های سنتی حمل و نقل رانندگان متعهد بودند یک بار معین را تا مقصد مورد نظر حمل کنند و مسیر برگشت را بدون بار بپیمایند تا به نقطه‌ی مبدأ برسند. این در حالی است که در اپلیکیشن اوبار رانندگان می‌توانند از هر نقطه‌ای که در آن قرار دارند، سفارش بار دریافت کنند؛ به این ترتیب رانندگان در مسیر برگشت با چندین سفارش مواجه می‌شوند که می‌توانند با توجه به شرایط خود بهترین سفارش را انتخاب کنند. چنین شرایطی تاکنون باعث ایجاد فرصت‌های شغلی زیادی توسط اوبار برای رانندگان ماشین‌های سنگین شده است. در مجموع می‌توان گفت که با ورود تکنولوژی‌های ارتباطی به کشور تقریباً تحولی شگرف در همه‌ی زمینه‌ها بوجود آمده بود و در چنین وضعیتی هم رانندگان و هم صاحبان بار از مدت‌ها پیش نیاز به تغییر در زمینه‌ی کسب و کار خود را احساس می‌کردند که اوبار را می‌توان پاسخ مؤثری به این نیاز دانست.

اوبار؛ یک میلیون کیلومتر همراه شما

حفظ سلامت بار برای صاحبان بار اهمیت زیادی دارد؛ به همین خاطر وجود یک سیستم حمل و نقل هوشمند شفاف که از طریق آن بتوان در هر لحظه بار را رصد کرده و از وضعیت آن آگاهی کسب نمود، امری حیاتی است. در طول مدتی که از فعالیت اوبار می‌گذرد چند هزار سفارش حمل بار از طریق این سامانه به ثبت رسیده که در مجموع مسافت یک میلیون کیلومتر را به خود اختصاص داده است. این مسافت شامل راه‌های برون شهری و درون شهری است که در مجموع اوبار را به یک اپلیکیشن ملی تبدیل کرده که در تمام نقاط ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. رانندگانی که در سامانه‌ی اوبار فعالیت می‌کنند، لازم نیست که حتماً در مراکز حمل بار عضو باشند و یا برای خود دفتری اجاره کنند؛ بلکه تنها با داشتن یک گوشی اندروید و دسترسی به اینترنت می‌توانند از هر گوشه‌ی ایران سفارش دریافت کار دریافت کنند. همین امکان سبب شده تا در هر لحظه از شبانه روز رانندگانی وجود داشته باشند که به صاحبان بار خدمات ارائه دهند.

ن

در اوبار همه چیز شفاف است

شاید تصوری که از یک سیستم حمل و نقل ایده‌آل در ذهن همه‌ی ما وجود دارد، حمل و نقل ارزان و در عین حال مطمئن است. این تصور شاید تا چند سال پیش خواسته‌ای غیرواقعی محسوب می‌شد؛ اما در حال حاضر اوبار آن را تحقق بخشیده است. روش‌های سنتی حمل و نقل برای مشتریان هزینه‌ی بالایی را رقم می‌زدند و این در حالی بود که بخش زیادی از این هزینه به جیب دلالان می‌رفت. روش‌های سنتی مبتنی بر چانه‌زنی و مذاکره‌ی رو در رو بوده که از شفافیت کافی برخوردار نبودند؛ حتی قیمت‌هایی هم که توسط اصناف مربوطه به طور رسمی تصویب و ابلاغ می‌شد، بدلیل نبود نظارت کافی و وجود عامل انسانی رعایت نمی‌گردید. این وضعیت رانندگان و مشتریان را به ستوه آورده بود. همچنین در سایر اپلیکیشن‌های باربری قیمت به صورت مناقصه‌ای در بین رانندگان اعلام شده و هر راننده‌ای که بتواند قیمت کمتری را بپذیرد، بار را جا به جا خواهد کرد؛ اما چنین سیستمی ضمن آن که یک سیستم هوشمند قیمت‌گذاری محسوب نمی‌شود، در حقیقت هم به زیان مشتری و هم به زیان رانندگان تمام می‌شود؛ زیرا پایین بودن بیش از حد قیمت احتمال ریسک در حمل بار را افزایش داده و از مسئولیت‌های راننده در قبال ایمنی آن می‌کاهد. در سیستم حمل و نقل هوشمند اوبار این مشکل با طراحی سامانه‌ای مبتنی بر ماشین لرنینگ که اصطلاحاً یادگیری ماشینی نامیده می‌شود، حل شده است. تکنولوژی یادگیری ماشینی یک تکنولوژی پیچیده است که بر اصول هوش مصنوعی استوار است؛ این تکنولوژی قادر است رفتارهای انسانی را به صورت قاعده‌مند استخراج کرده و آن‌ها را در سیستم‌های هوشمند بکار گیرد. سیستم قیمت‌گذاری اوبار نیز بر اساس همین تکنولوژی طراحی شده که با عدم دخالت انسانی در تغییر قیمت‌ها و حذف دلالان، هزینه‌های اضافی را حذف کرده و یک سیستم حمل و نقل به صرفه را برای همگان به ارمغان آورده است.

ثبت سفارش در سریع‌ترین زمان ممکن

در همین لحظه 30 هزار راننده‌ی فعال در اوبار حضور دارند و منتظر دریافت سفارش شما از هر گوشه‌ی ایران هستند. کارخانه داران، بازرگانان، صاحبان صنایع، سازمان‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی، کشاورزان، کارکنان میوه و تره بار و به طور کلی تمام اصناف و مشاغل از خدمات اوبار استفاده می‌کنند که‌ این امر بر اعتبار آن افزوده است. برای ارسال سفارش در اوبار کافیست با نصب اپلیکیشن بر روی گوشی خود و یا مراجعه به وب سایت اوبار (www.ubaar.ir) جزییات سفارش خود را ثبت کنید. با حمل و نقل مطمئن اوبار بار شما هیچ‌گاه بر روی زمین نخواهد ماند.

نن