۰ نفر

ارتش آمریکا دوربین‌های نظارتی ساخت چین را کنار گذاشت

۲۷ دی ۱۳۹۶، ۱۷:۲۲
کد خبر: 245583
ارتش آمریکا دوربین‌های نظارتی ساخت چین را کنار گذاشت

به نظر می‌رسد نگرانی در مورد حفره های امنیتی و قابلیت جاسوسی محصولات فناوری ساخت چین در آمریکا روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش انگجت، این نگرانی تا بدان حد گسترش یافته که ارتش آمریکا قصد دارد استفاده از دوربین های نظارتی هیک ویژن که ساخت چین هستند را متوقف کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس ، اگر چه از این دوربین ها در شبکه های بسته و قابل کنترل استفاده می شود، اما ارتش آمریکا مدعی است آنها امنیت کافی ندارند و ممکن است توسط دولت چین برای جاسوسی از ایالات متحده مورد استفاده قرار بگیرند.

مالکیت 42 درصد ازشرکت هیک ویژن در دست دولت چین است و همین مساله نگرانی های امنیتی کاخ سفید را افزایش داده است. دولت آمریکا پیش از این خواستار ممنوعیت استفاده از تولیدات شرکت های زد تی ای و هواووی نیز شده بود .

این نگرانی ها محدود به چینی ها نیست و قرار است استفاده از نرم افزارهای امنیتی کاسپراسکای هم که توسط روس ها تولید می شود در خاک آمریکا ممنوع شود. هم چینی ها و هم روس ها اتهامات وارد شده در این زمینه را رد کرده اند.

Hikvision می گوید برای رفع مشکلات امنیتی دوربین هایش میان افزارهای آنها را به روز کرده و لذا دوربین های یادشده کاملا ایمن هستند، اما آمریکایی ها ادعاهای مذکور را نمی پذیرند.