۰ نفر

هشدار مایکروسافت در مورد کُند شدن ویندوز بعد از بروزرسانی

۲۰ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۵۰
کد خبر: 243814
هشدار مایکروسافت در مورد کُند شدن ویندوز بعد از بروزرسانی

مایکروسافت اعلام کرده که نصب وصله‌های به روزرسان برای حل ۲ مشکل امنیتی موسوم به اسپکتر و ملت داون ممکن است به کندشدن عملکرد ویندوز منجر شود.

به گزارش اپل اینسایدر، این دو مشکل تقریبا تمامی تراشه ها و پردازنده های تولیدی شرکت اینتل از سال 1995 بدین سو را در برمی گیرد و منجر به دسترسی هکرها به اطلاعات ذخیره شده در حافظه رایانه می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس ، این آسیب پذیری موجب نگرانی جدی کارشناسان امنیتی شده، زیرا امکان سرایت آن به تراشه های تولیدی شرکت های ای آر ام و ای ام دی وجود دارد و هکرها از این طریق می توانند کلمات عبور و دیگر اطلاعات حساس را سرقت کنند.

مایکروسافت می گوید نسل پردازنده و قدمت سیستم عامل مورد استفاده نقش مهمی در میزان تاثیر نصب وصله ها بر عملکرد سیستم ایفا می کند و ممکن است میزان کند شدن در سیستم عامل های قدیمی تر بیشتر باشد.

مایکروسافت می گوید در حال بررسی موضوع است و تلاش می کند تا عملکرد ویندوز را در آینده بهتر کند. نکته نگران کننده این است که کاربران ویندوز 10 که از تراشه های پیشرفته Skylake، Kabylake  و غیره استفاده می کنند نیز با این مشکل دست به گریبان هستند.