۰ نفر

چگونه از شر تبلیغات مرورگرها خلاص شویم؟

۷ دی ۱۳۹۶، ۰:۱۶
کد خبر: 240698
چگونه از شر تبلیغات مرورگرها خلاص شویم؟

پاپ آپ‌ها صفحاتی تبلیغاتی هستند که وقتی شما سایت مورد نظر خود را باز می‌کنید ناخواسته شما را به صفحات تبلیغاتی خود راهنمایی می‌کنند.

اساسا دو روش برای حل مشکل ظاهر شدن صفحات پاپ‌آپ وجود دارد؛ یکی روش استفاده از تنظیمات مرورگر و دیگری استفاده از پلاگین‌هاست. پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات این روش‌ها را در چند مرحله توضیح داده است.

حذف پاپ آپ در اینترنت اکسپلورر

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حذف پاپ آپ در اینترنت اکسپلورر در منوی بالای نرم افزار علامت چرخ دنده و سپس از منوی باز شده گزینه tool را انتخاب کنید، سپس روی گزینه Internet Options کلیک‌ کنید و سپس به بخش Privacy بروید و در صفحه باز شده در قسمت POP-UP Blocker تیک گزینه Turn on pop up blocker را بزنید. در نهایت با استفاده از موس، درجه محافظت مرورگر در مقابل پاپ‌آپ‌ها را روی high قراردهید.

قطع پاپ‌آپ‌ها در Google Chrome

در این روش ابتدا از علامت "…" در گوشه صفحه کروم گزینه Settings را انتخاب کنید و سپس بر روی نوشته Show Advanced Setting کلیک‌کنید. در بخش Privacy گزینه content setting را کلیک‌کنید و صفحه را به پایین بکشید تا به بخش pop-Ups برسید. در این بخش دو گزینه وجود دارد که نمایش یا عدم نمایش صفحات اضافی تبلیغات را مشخص می‌کند.

در صورتی که می‌خواهید نمایش داده‌ نشوند، باید برروی گزینه دوم یعنی Do not allow any site to show pop-ups کلیک‌کنید تا تیک آن نمایان‌ شود. اگر بر روی گزینه manage exceptions کلیک‌ کنید، می‌توانید فهرستی از وب‌سایت‌ها بنویسید که صفحه‌های پاپ‌آپ آنها مسدود نشود.

مسدود کردن پاپ آپ‌ در موزیلا فایرفاکس

ابتدا در صفحه مرورگر برروی علامت موزیلا کلیک‌ کنید و سپس در پنجره باز شده به تب content بروید؛ در آنجا تیک گزینه block pop-up windows را فعال‌ کنید. همانند مرورگرهای دیگر، با فشردن گزینه Exceptions می‌توانید سایت‌های استثناء را انتخاب‌کنید.

پلاگین‌های مختلفی برای مسدود کردن pop upها وجود دارند. در صورتی که روش‌های بالا نتیجه نداد با مرورگر مورد استفاده خود به اینترنت متصل‌ شده و عبارت plugin یا add on را جست‌وجو کنید.