۰ نفر

استقبال سنگاپور از توسعه همکاری با ایران در زمینه ارتباطات

۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۱
کد خبر: 239243
استقبال سنگاپور از توسعه همکاری با ایران در زمینه ارتباطات

سفیر ایران در سنگاپور اعلام کرد: دولت سنگاپور برای توسعه همکاری به ویژه در زمینه های فناوری و ارتباطات الکترونیک با جمهوری اسلامی ابراز آمادگی کرد .

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، جواد انصاری در دیدار با دکتر یعقوب ابراهیم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سنگاپور (Ministry of Communication and Informatio )پیام کتبی و دعوتنامه محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان را به وی تسلیم کرد.

براساس این گزارش، وزیر ارتباطات سنگاپور ضمن استقبال گرم از دعوت همتای ایرانی ، بر اشتیاق برای سفر به ایران و توسعه همکاری در عرصه های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات و به ویژه در به روزآوری تجارت دیجیتال بین دو کشور تأکید کرد.

سفیر ایران در این دیدار با تمجید از پیشرفت های ارزنده و پیشگامی سنگاپور در فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان، همکاری های صورت گرفته بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان و برخی موسسه های سنگاپوری را یادآور شد.

وی افزود: زمینه های متنوّع همکاری در عرصه فناوری الکترونیک و ارتباطات مجازی و دیجیتال بین دو کشور وجود دارد و اشتیاق نسل جدید و مدیران کشورمان به تبدیل روشهای سنتی و فیزیکی مرسوم به رویکرد و متدهای نوین خدمات الکترونیک، به ویژه در خدمات عمومی، بانکی، انتقال و تبادل اطلاعات ، تجارت، آموزش و حمل و نقل و.. را خاطرنشان ساخت.

انصاری اضافه کرد: امروز شاهد موفقیتهای جمهوری اسلامی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم . وی ضرورت توسعه همکاری های بین المللی را مورد تاکید قرارداد و خواستار تقویت همکاری ها در روابط دوجانبه شد.

به گفته وی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از برگزاری دوره های آموزشی و تبادل اطلاعات علمی و فنی با اعزام گروه از ایران و یا دعوت از کارشناسان سنگاپوری به تهران استقبال می کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سنگاپور نیز در این دیدار عظمت غیرقابل انکار و نقش ایران در فرهنگ و تاریخ جهان و مقاومت مردم کشورمان در برابر انواع فشارها و تحریمها را یادآور شد.

وی ضمن ابراز خوشحالی از سفر ادواری تجار و بازرگانان سنگاپوری به ایران ، بر آمادگی برای ارائه خدمات و تبادل تجربیات و شروع همکاری در زمینه تجارت الکترونیک در نخستین گام، تاکید کرد.

وزیر ارتباطات سنگاپور همکاری بین دو کشور را بدون مانع و محدودیت خاصی دانسته و بر حمایت از مشارکت موسسه ها و شرکتهای همکار با ایران در زمینه های الکترونیک تاکید کرد.