۰ نفر

هشدار پیشگامان فناوری در مورد تهدید بی‌طرفی اینترنت

۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۰
کد خبر: 237246
هشدار پیشگامان فناوری در مورد تهدید بی‌طرفی اینترنت

وینت سرف، استیو وزنیاک و دیگر پیشگامان دنیای فناوری رای گیری در آمریکا برای تغییر قوانین بی طرفی اینترنت را تهدیدی جدید و مسلم توصیف کردند.

به گزارش ورج، این گروه از متخصصان دنیای رایانه و فناوری از کمیته نظارت بر عملکرد کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در سنای این کشور خواستند تا رای گیری در مورد بی طرفی اینترنت را که قرار است هفته آینده انجام شود، متوقف کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، در نامه سرگشاده این افراد به کمیته فرعی مذکور در سنای آمریکا تصمیمات آجیت پای رئیس کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا شتاب زده و از نظر فنی نادرست توصیف شده است. نویسندگان افزوده اند که این تصمیمات تهدیدی مسلم برای اینترنتی محسوب می شود که برای این افراد برای ایجاد آن به سختی تلاش کرده اند.

قرار است کمیسیون فدرال آمریکا روز 14 دسامبر برای تغییر قوانین بی طرفی اینترنت رای گیری کند. در صورت تحول قوانین فعلی دسترسی برابر همگان به خدمات اینترنت دچار تغییر می شود و شرکت های مختلف با پرداخت پول بیشتر می توانند پهنای باند بیشتری به خدمات و سایت های خود اختصاص دهند. این امر نگرانی در مورد ایجاد شکاف در زمینه استفاده از امکانات فضای مجازی را افزایش داده و بیم آن می رود شرکت ها و افراد ثروتمند از این پس با پرداخت پول بیشتر بتوانند کنترل اینترنت و وب را در اختیار بگیرند.

از جمله دیگر افراد امضاکننده این نامه می توان به استیون بلووین از اعضای ارشد سابق کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا، تیم برنرز لی مخترع وب، استیو کراکر از طراحان پروتکل های اینترنتی و استفان ولف از طراحان آرپانت که به شکل گیری اینترنت فعلی کمک کرد، اشاره نمود.