۰ نفر

وزیر ارتباطات در دیدار با وزیر الکترونیک و آی‌تی هند مطرح کرد:

ایجاد نهاد بین‌المللی تصمیم‌گیر در حوزه فضای مجازی

۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۵
کد خبر: 233489
ایجاد نهاد بین‌المللی تصمیم‌گیر در حوزه فضای مجازی

وزیر ارتباطات در دیدار با وزیر الکترونیک و آی تی هند، تشکیل یک نهاد بین المللی تصمیم گیر برای کنترل و مقابله با تهدیداتی چون تروریسم، افراط گرایی و پورنوگرافی کودکان در فضای مجازی را پیشنهاد کرد.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر الکترونیک و فناوری اطلاعات هند در حاشیه برگزاری اجلاس بین المللی فضای مجازی در دهلی نو، با اشاره به این که انقلاب صنعتی چهارم در حال وقوع است و فرصت اقتصاد دیجیتال را در پیش رو داریم، گفت: کشورهای ایران و هند شباهت ها و تفاوتهایی با هم دارند. جمعیت هند قابل توجه است و یک بازار بزرگ به حساب می آید و هر کسی آرزو دارد تا این بازار بزرگ را در اختیار داشته باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، وی به ۱۵ برابر شدن پهنای باند و ۱۰ برابر شدن کاربران اینترنت در ایران اشاره کرد و گفت: ۱۷ درصد فارغ التحصیلان ایران در رشته های IT هستند و حجم بازار ICT در ایران سه برابر شده است. ضمن اینکه در برابر یک واحد سرمایه گذاری بخش دولتی سه برابر بخش خصوصی سرمایه گذاری در این حوزه وجود دارد.

آذری جهرمی با دعوت از شرکت ها و سرمایه گذاران هندی برای حضور در ایران،افزود: علاوه بر آن ۲۳ هزار استارت آپ در ایران هستند و ۱۳۰ هزار ایرانی در کار ایجاد اپلیکیشن مشغول هستند.

وی افزود: ایران قربانی حملات سایبری است. ما برنامه ویژه ای برای حفاظت از کودکان داریم و کارهای مهمی در زمینه دفاع سایبری انجام داده ایم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ایجاد یک نهاد بین المللی تصمیم گیر، در حوزه فضای مجازی همچون سازمان ملل، اظهار کرد: در واقع یکی از دلایل این امر تهدیداتی چون تروریسم، افراط گرایی، نفرت پراکنی و پورنوگرافی کودکان است که در فضای مجازی باید کنترل شود. ضمن اینکه حوزه های همکاری و ایجاد منافع مشترک زیادی در این حوزه با همکاری سالم وجود دارد که ایجاد یک نهاد رسمی به آن کمک می کند.

وی بزرگترین تجربه در زمینه همکاری با برنامه نویسان دیگر کشورها را از آن هند دانست و افزود: امیدواریم در سه حوزه امنیت سایبری، فری لانسینگ، و دولت الکترونیک با هم تبادل تجربیات کنیم.

آذری جهرمی در پایان با ارایه پیشنهادی مبنی بر تشکیل کارگروهی مشخص از سمت دو کشور، اظهار کرد: این کارگروه باید ظرف سه ماه آینده به بررسی راههای همکاری مشترک بپردازند و پس از آماده کردن نقشه راه همکاری، شما به ایران سفر کنید.

وزیر الکترونیک و IT هند نیز در این دیدار با بیان اینکه داستان دیجیتال هند در راستای فراگیری هر چه بیشتر است، گفت: جمعیت هند بسیار بالاست و ۶۵ درصد ملت ما را جوانان زیر ۳۵ سال تشکیل می دهند. ضمن این که هزاران کالج آی تی در هند مشغول به فعالیت هستند و مهمتر از همه عشق و علاقه مردم به این فناوری است.

وی با استقبال از دعوت آذری جهرمی برای همکاری با ایران، افزود: ما توانسته‌ایم از بخش دیجیتال در کشاورزی نیز استفاده کنیم و از این امر در کمک رسانی به کشاورزان و ایجاد بازار دیجیتال برای آنان استفاده کنیم. اعتقاد داریکم ایجاد یک ساز و کار مشترک را برای فعالیت یک نهاد بین المللی تصمیم گیر در حوزه فضای مجازی را مفید است.