۰ نفر

ارزش بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در سال‌های آتی چقدر است؟

۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۳۳
کد خبر: 224663
 ارزش بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در سال‌های آتی چقدر است؟

هرچه سهم بیشتری از کالاها با استفاده از بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ معامله شود، ارزش بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به‌عنوان ابزار معامله بیشتر می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، پیش‌بینی ارزش بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در بازار جهانی برای فعالان بازار مالی اهمیت زیادی دارد. افزایش ارزش بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سالد‌های اخیر باعث شد تا سرمایه‌های زیادی وارد این بازار شود. حال تحلیل‌گران بازارهای مالی در سایت سی‌ان‌بی‌سی، اکونومیست، بلومبرگ و شبکه خبری سی‌سی‌ان به این سؤال پاسخ داده‌اند که در سال‌های آتی ارزش بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ چقدر خواهد بود.

چارلی هایتر، مدیرعامل شرکت کریپتو کامپر

ارزش بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. یکی از این عوامل را می‌توان عرضه و تقاضا دانست. در سال‌های اخیر نرخ رشد تقاضا بیش از نرخ رشد عرضه بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بوده است و به همین دلیل قیمت آن رشد کرد. عرضه و تقاضا دو اصل مهم و زیربنایی اکوسیستم بازار بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هستند و نوسانات آنها تأثیر زیادی روی قیمت دارد. از طرف دیگر چون این پول دیجیتال است، قوانین دنیای دیجیتال و تحولات ایجادشده در این بخش هم تأثیر زیادی روی ارزش آن دارد؛ بنابراین برای اینکه بتوانیم پیش‌بینی درستی از بازار بیت‌کوین‌ها داشته باشیم باید در ابتدا زیرساخت‌های این بازار را شناسایی کنیم و عملکرد هریک از آنها را به‌درستی درک کنیم. تنها در این صورت است که پیش‌بینی درستی از بازار سال‌های آتی خواهیم داشت.

به نظر من با توجه به اینکه دنیای دیجیتال با سرعت بالایی در حال رشد است و می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک سهم زیادی از اقتصاد دنیا به دنیای دیجیتال وابسته باشد، حضور و اهمیت پول‌های دیجیتالی و تقاضا برای بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها هم بیشتر خواهد شد که این مسئله به افزایش قیمت بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منجر خواهد شد ولی میزان این افزایش به میزان تقاضا بستگی خواهد داشت.

وان پیترسون، تحلیل‌گر بانک saxo

ارزش بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا ده سال آینده به بیش از ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد که ۳۴۸۳ درصد بیش از ارزش آن در ماه اوت سال ۲۰۱۷ میلادی خواهد بود. من در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ یعنی زمانی که هر بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با قیمت ۷۵۴ دلار مبادله می‌شد اعلام کردم در سال ۲۰۱۷ متوسط قیمت هر بیت‌کوین به مرز ۲۰۰۰ دلار می‌رسد که از افزایش ۱۶۵ درصدی نسبت به متوسط ارزش آن در سال ۲۰۱۶ حکایت داشت. کمتر از پنج ماه بعد از این پیش‌بینی، ما شاهد رسیدن قیمت هر بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به مرز ۲۰۰۰ دلار بودیم. مطالعات تاریخی هم نشان می‌دهد که افزایش ارزش بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سال‌های قبل هم بسیار زیاد بوده است. مثلاً در سال ۲۰۱۳ ارزش هر بیت‌کوین در بازار ۱۵۰۰ درصد رشد کرد. از طرف دیگر باید در نظر داشت که در سال‌های اخیر استقبال از این بازار افزایش چشم‌گیری پیداکرده است و به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که ارزش آن باز هم افزایش یابد.

کریس برنیسک، اقتصاددان و نویسنده

رابطه مثبت و قدرتمندی بین قیمت بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بازار مصرف و میزان جست‌وجوی کلمه بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در گوگل وجود دارد. به‌ عبارت‌ دیگر هرزمانی که مردم متقاضی کسب اطلاعات بیشتر در این مورد هستند یا خرید خود را از این پول الکترونیکی افزایش می‌دهند، قیمت بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بازار رشد می‌کند و هرزمانی استقبال از آن کم می‌شود قیمت بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم تنزل پیدا می‌کند.

در اواسط ماه اوت سال جاری قیمت هر بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بازار جهانی تا مرز ۴۰۰۰ دلار بالا رفت و در اواخر این ماه قیمت از مرز ۵۰۰۰ دلار گذشت ولی با استناد به این روند افزایشی نمی‌توان گفت در سال‌های آتی قیمت بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ همچنان رشد می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد هر زمانی که ما شاهد افزایش ناگهانی قیمت بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بازار بودیم، سقوط ناگهانی هم مشاهده ‌شده است و من انتظار دارم تا اواسط سال ۲۰۱۸ قیمت بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بازار جهانی به‌یکباره تنزل پیدا کند و در این شرایط سرمایه‌گذاران در بازار متضرر شوند. به نظر من این اتفاق در راه است همان‌طور که در ژوئن سال ۲۰۱۱ بعد از افزایش ناگهانی قیمت بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بازار، شاهد افت ۹۳ درصدی قیمت آن بودیم. در آوریل سال ۲۰۱۳ بعد از ایجاد یک حباب قیمتی در بازار بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، افتی ۷۱ درصدی در قیمت مشاهده شد و درنهایت در نوامبر سال ۲۰۱۳ بازار بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها شاهد سقوط ۸۵ درصدی بود. پیش‌بینی من این است که تا اواسط سال بعد سقوطی بالغ‌بر ۸۷ درصد در بازار بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها ایجاد خواهد شد و به همین دلیل به سرمایه‌گذاران در این بازار توصیه می‌کنم بااحتیاط در این مسیر گام بردارند.

آدام دیویس، تحلیل‌گر اقتصادی

ارزش بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها که به‌عنوان ابزاری برای انتقال پول ایجادشده است در سال‌های اخیر افزایش یافت. هرچه سهم بیشتری از کالاها با استفاده از بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ معامله شود، ارزش بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به‌عنوان ابزار معامله بیشتر می‌شود. در دنیای پول‌های کاغذی هم سیستم مشابهی وجود دارد و ارزش پول‌ها را حجم تجارت انجام‌شده با آنها تعیین می‌کند ولی دولت با کنترل میزان عرضه و تقاضا تلاش می‌کند تا بازار را کنترل کند و از نوسان زیاد ارزش پول جلوگیری کند. ولی در بازار بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، دولت هیچ قدرتی برای کنترل عرضه و تقاضا ندارد به همین دلیل است که نوسان در این بازار بیشتر است. از طرف دیگر با توجه به افزایش استقبال از بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در دنیای امروز نسبت به سال‌های قبل، انتظار می‌رود متوسط ارزش هر بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سال ۲۰۱۷ بیش از متوسط ارزش آن در سال قبل باشد. از نظر من متوسط ارزش هر بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سال جاری به ۳۰۰۰ دلار می‌رسد که برای پولی که به‌تازگی ایجاد و استفاده‌شده است، نرخ قابل قبولی است.