۰ نفر

افزایش همکاری با آفریقای‌جنوبی در حوزه فناوری اطلاعات

۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۱۴
کد خبر: 221877
افزایش همکاری با آفریقای‌جنوبی در حوزه فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از توافق با همتای آفریقای جنوبی خود برای 2 برابر کردن سطح همکاری تهران و پرتوریا در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی که برای شرکت در اجلاس اتحادیه جهانی مخابرات (ITU )در بوسان کره جنوبی به سر می برد، با خانم «آیاندا دلودلو» وزیر ارتباطات آفریقای جنوبی دیدار کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، گسترش سرمایه گذاری در بخش ارتباطی، پژوهش های مشترک در بخش ماهواره های LEO، تجارت الکترونیک، دولت الکترونیک، امنیت سایبری و پست لجستیک از محورهای مورد توافق وزرای ارتباطات دو کشور ایران و آفریقای جنوبی برای افزایش سطح همکاری ها بود.

ماهواره ها در سه مدار مختلف عمل می کنند؛ آندسته از ماهواره ها که در مدار پایین زمین قرار دارند به اختصار «ال ایی او» (LEO) نامیده می شود که در ارتفاع بین 160 تا 1600کیلومتری زمین بکارگرفته می شوند.

وزیر ارتباطات افریقای جنوبی در ادامه این دیدار ، نیز ضمن باز شمردن دستاوردهای کشورمان در بخش پژوهش خواستار گسترش فعالیت های مشترک دو کشور در این بخش شد.

نمایشگاه جهانی مخابرات بوسان (تله کام 2017) به عنوان مهمترین رخداد نمایشگاهی سالیانه اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) با حضور دبیرکل اتحادیه‌ جهانی، وزیران و مقام های ارشد مخابراتی از کشورهای مختلف جهان، از سوم مهرماه به مدت چهار روز در بوسان کره جنوبی آغاز به کار کرده است.

وزیر ارتباطات ایران به دنبال دعوت رسمی لقمان شاوارانی دبیرکل و هشام الطاهر مدیرعامل فدراسیون ورزش های الکترونیک آسیا در بوسان کره جنوبی حضور یافته است.

در نمایشگاه تله کام کره جنوبی که معتبرترین رخداد نمایشگاهی حوزه مخابرات به شمار می رود، بیش از ۳۲۰ شرکت معتبر حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و اپراتورهای مخابراتی در قالب بیش از ۳۰ پاویون کشوری حضور دارند.

در کنار این رخداد نمایشگاهی، اجلاس سالیانه وزرا، قانونگذاران، سیاست‌گذاران و مقام های عالی‌رتبه‌ حوزه‌ ICT از کشورهای مختلف دنیا نیز برگزار می شود تا کشورها برای همکاری مشترک و اجرای پروژه‌های مختلف برنامه‌ریزی کنند.

از این رو محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان نیز برای حضور در این رخداد ارتباطی روز سه شنبه سوم مهر به کره جنوبی سفر و در حاشیه آن با همتایان خود برای توسعه همکاری های ارتباطاتی ایران دیدار و گفت و گو کرده است.

در این نمایشگاه شرکت های وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات ایران در قالب پاویون ایران حضور دارند.